شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ نماز  عید سعید فطر ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: ایران اسلامی امروز توانسته با عنایت خداوند متعال، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، پشتیبانی مردم و تلاش مسئولان در این شرایط سخت تحریم در مسیر توسعه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، پیش از ظهر امروز در خطبه‌های نماز عید فطر ارومیه، با اشاره به آمار ارائه شده از سوی صندوق بین المللی پول در خصوص رشد و توسعه اقتصادی کشورها، اظهار کرد: طبق آخرین آمار رسمی، ایران در بین ۱۹۳ کشور به بیست و دومین اقتصاد جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ارتقای جایگاه اقتصادی ایران حاکی از آن است که کشور با تلاش شبانه روزی مسئولان در مسیر توسعه و پیشرفت قرارگرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی به تحریم‌های ظالمانه اعمال شده بر کشور اشاره کرد و افزود: تحریم‌های اعمال شده علیه ایران اگر بر هر ابر قدرتی در جهان اعمال می‌شد، موجبات متلاشی شدن آن کشور را فراهم می کرد ولی به فضل الهی ایران اسلامی با قدرت ایستاده است.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی امروز توانسته با عنایت خداوند متعال، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، پشتیبانی مردم و تلاش مسئولان در این شرایط سخت تحریم در مسیر توسعه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر اینکه دستاوردهای نظام اسلامی باید به مردم بازگو شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به دستاوردهای عظیمی در حوزه‌های مختلف دانش بنیان رسیده که پیشرفت در حوزه ماهواره‌ای و قدم گذاشتن در مسیر ساخت هواپیمای مسافربری تولید داخل تنها بخشی از آن است.

وی با اشاره به اینکه سختی ها و فشار وجود دارد اما عنایت خداوند محفوظ است، تصریح کرد: در طول تاریخ هیچ ملت و کشوری اینگونه شاهد فشار و تحریم نبوده است اما با عنایت خداوند گشایش در مسائل اقتصادی و معیشتی را با صبر و تحمل شاهد خواهیم بود.

امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به نقش سپاه در ایجاد امنیت کشور، بیان کرد: سپاه در حفاظت از کیان کشور نقش مهمی برعهده دارد.

وی تصریح کرد: به حمد خداوند هرروز شاهد گسترش و رشد معنویت، ایمان و تقوای الهی در بین مردم هستیم و حضور میلیونی مردم سراسر کشور در نمازعید فطر گواهی براین ادعا است..

حجت الاسلام والمسلمین قریشی از مردم خواست تا برای بارش نزولات آسمانی، رفع خشکسالی و نزدیک شدن دل‌های مردم به یکدیگر دعا کنند.

وی‌ ادامه داد: دین مقدس اسلام دین محبت و شفقت و رحمت است؛ پس از ماه مبارک رمضان و پاکی جسم و روح فرصتی است که دل‌های خود را به هم مهربان‌تر کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha