دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1083334
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
تصاویر/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان

حوزه/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان با حضور آیت الله کعبی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، معاونین حوزه علمیه خوزستان و مدیران مدارس علمیه استان در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان، با حضور آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان، معاونین حوزه علمیه خوزستان و مدیران مدارس علمیه استان امروز در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آیت الله کعبی، اظهار داشت: با توجه به مسئولیت و رسالت سنگین مدیران حوزه‌ها و مدارس علمیه، باید زهد، فروتنی، دانایی، بصیرت، عبادت و مجاهدت مدیران در عرصه‌های گوناگون هم بیشتر باشد و به قول معروف هر که بامش بیش، برفش بیشتر.

وی با اشاره به آیه شش سوره مزمل «إِنَّ نَاشِئَةَ اللَّیْلِ هِیَ أَشَدُّ وَطْئًا وَأَقْوَمُ قِیلًا»، بیان کرد: مدیران حوزه‌ها و مدارس علمیه باید همیشه خود را برای انجام رسالت سنگینی که بر عهده دارند بازپروری روحی، فکری و اخلاقی کرده و همواره بر ایمان و نورانیت خود بیفزایند و به این مطلب توجه داشته باشند که از رهگذر تکلیف شناسی و نعمت شناسی است که نورانیت دل بیشتر می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین بلادیان، خاطرنشان کرد: مسئله جذب حوزه یکی از اساسی‌ترین مسائل است و از مدیران مدارس علمیه تقاضا داریم برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه انجام داده و برای ارتقای کمی و کیفی داوطلبین نهایت سعی و تلاش خود را انجام دهند.

در بخش دیگر این اجلاسیه معاونین حوزه علمیه خوزستان گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه دادند.

همچنین حجت الاسلام جولا مسئول جذب مدرسه علمیه حقانی به بیان دیدگاه‌ها و تجربیات خود در زمینه ارتقای کمی و کیفی مسئله جذب طلاب پرداخت.

در پایان این اجلاسیه نیز کمیسیون‌های «نقش حوزه در تحقق منویات اقتصادی مقام معظم رهبری»، «عفاف و حجاب و نقش حوزه»، «راهکارهای ارتقاء سطح آموزشی و پژوهشی» و «بررسی خروجی‌های حوزه علمیه در نهادهای مختلف» تشکیل شده و اعضای این کمیسیون‌ها به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha