یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه حوزه های علمیه نگهبان دین هستند و جامعه به آنها نیاز دارد، گفت: طلاب تنها به دریافت مدرک حوزوی اکتفا نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، محمد صالح جوکار در بازدید از مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی معدود مراکز دانشگاهی در کشور داشتیم ،گفت: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تعداد زیادی مراکز دانشگاهی در سطح کشور هستیم ولی خروجی این دانشگاه ها اصلا مناسب و مطلوب نیست.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با تاکید بر اینکه فرهنگ کشور و نسل آینده کشور در خطر است، افزود: رسالت نظام آموزش و پرورش نشان داد که این رسالت، پرورش انسان تراز انقلاب اسلامی و نظام اسلامی نیست و باید بررسی شود که مشکل ساختار، محتوای کتب یا معلمین هستند و در جهت رفع آن تلاش کرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس آموزش های غیرحضوری را بسیار نامناسب دانست و افزود: در زمان کرونا آموزش ها غیرحضوری و سبب مشکلات عدیده در خانواده ها و دانش آموزان شد، اکنون که یکسال از کرونا گذشته و تب آن فروکش کرده است، بازهم آموزش های حضوری و غیرحضوری با هم در حال انجام است.

جوکار با اشاره به اینکه حوزه های علمیه نگهبان دین هستند، اضافه کرد: حوزه های علمیه در کنار دانشگاه ها باشند در صورتی که به صورت مجزا فعالیت می کنند و همین مسئله سبب بروز مشکلاتی در بین نسل جوان شده است.

نماینده مردم با تأکید بر اینکه در جذب معلمین باید دقت شود، اظهار داشت: اعتقاد کامل به اسلام و نظام باید در اولویت جذب معلمین باشد، کسانی که اعتقادی ندارند نمی توانند در امر تربیت دانش آموزان نقش ایفا کنند.

وی اضافه کرد: اکنون طلاب بسیاری در حوزه های علمیه آموزش دیده و فارغ التحصیل می شوند که باید در آموزش و پرورش از این ظرفیت استفاده شود و تنها به اعطای مدرک حوزوی نباید اکتفا کرد بلکه نقش آفرینی در سطح جامعه جهت تربیت نسل جوان و دیندار مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha