دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید علیرضا ادیانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: کسی که مفهوم ولایت فقیه را نفهمد به مرتبه نهایی توحید نرسیده است. اگر سخن از خلافت الهی به میان آمد؛ این خلافت الهی به حضرات معصومین (ع) می رسد که ما طبق توحید تشریعی مکلف به اطاعت از آنها هستیم. در دوران غیبت امام معصوم(ع) نیز ما در همه رفتارها تابع ولی فقیه هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در همایش سراسری معاونین و رؤسای عقیدتی سیاسی انتظامی سراسر کشور اظهار داشت: اگر ما مسئله توحید را کما حقه به جامعه مخاطب خود درست القا کنیم و ذهن مخاطب را به ذات اقدس الهی گره بزنیم آن وقت یک حصار امن و ایمن برای مجموعه عظیم انتظامی در برابر تمام ناپاکی ها و آلودگی های دنیایی ایجاد کرده‌ایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: توحید مراتبی دارد، توحید در وجوب وجود، توحید در خالقیت، توحید در تکوین یا ربوبیت تکوینی، توحید در ربوبیت تشریعی، توحید در الوهیت و معبودیت، توحید در عبادت، توحید در استعانت، توحید در خوف، توحید در رجاء، توحید در محبت که همه این مراتب به مصداق کامل کلمه " لا اله الا الله" اشاره دارد و در واقع توحید یعنی خداوند برای انجام امورات همه هستی نیاز به کمک کسی ندارد، یعنی تنها ذات اقدس الهی است که وجودش ضروری است و سایر موجودات وجودشان از وجود اوست.

وی افزود: توحید یعنی اداره همه موجودات و تأمین نیازمندی‌های آن‌ها و در یک کلمه کارگردانی جهان، توحید یعنی فقط اوست که حق وضع قانون و فرماندهی دارد و دیگر اینکه جز ذات اقدس الهی کسی سزاوار پرستش نیست. یعنی جز او از کس دیگری چیزی نخواهیم. جز از خدا شایسته نیست از کسی ترسید، جز به خدا نباید به کسی امید داشت و توحید در محبت باید داشت یعنی اینکه در امر عشق و محبت به یگانه بودن خداوند ایمان داشتن.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی خاطرنشان کرد: اگر کسی این مراتب توحید را نداشته باشد به مفهوم"لا اله الا الله " نرسیده است. کسی که مفهوم ولایت فقیه را نفهمد به مرتبه نهایی توحید نرسیده است. اگر سخن از خلافت الهی به میان آمد؛ این خلافت الهی به حضرات معصومین (ع) می رسد که ما طبق توحید تشریعی مکلف به اطاعت از آنها هستیم. در دوران غیبت امام معصوم(ع) نیز ما در همه رفتارها تابع ولی فقیه هستیم. اگر پایه توحید را در درون خود تقویت کردیم اعتقاد به ولایت ائمه معصومین(ع) را نیز با جان و دل پذیرا هستیم.

وی گفت: کلمه "لا اله الا الله" زمانی نجات بخش است که مزیّن به اطاعت از اهل بیت(ع) شود. داعش داعیه "لا اله الا الله" و " محمد رسول الله" داشت لیکن ادعایی فارغ از محبت به اهل بیت (ع). هدفی جز جلب رضایت ائمه هدی. لیکن امروز در مجموعه عظیم و مقتدر انتظامی باید عملکردمان در راستای جلب رضایت ولی فقیه باشد؛ ابراز رضایت معظم له این مجموعه را در راستای انجام ماموریت های محوله، مصمم تر و با انگیزه تر می نماید. این همان توحید در محبت است. چرا که این محبت در طول محبت خداوند سبحان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: در سایه همدلی، برادری، صمیمیت و خیرخواهی می توانیم به قله های پیشرفت و تعالی در انتظامی برسیم و در حرکت رو به جلوی ساخت پلیس در تراز انقلاب اسلامی گامی اثربخش برداریم. می توانیم با رساندن پلیس در تراز انقلاب اسلامی به اندازه ده ها دستگاه اجرایی برای نظام آبرو کسب کنیم.

وی افزود: برای صیانت کارکنان رشته محبت و عاطفه را بین خود و آنها ایجاد و سپس به تقویت بنیان های فکری شان پرداخت. امید آفرینی و افزایش روحیه را در بین کارکنان مجموعه انتظامی باید بالا برد و با توجه به انتخابات پیش رو همچون انتخابات گذشته " انتخابات مجلس شورای اسلامی" با تشویق کارکنان و خانواده ها به مشارکت حداکثری، ایجاد سلامت و امنیت انتخابات و انتخاب اصلح، گامی مصمم تر از گذشته برای ثبات و امنیت ایران اسلامی برداریم و نقشه های شوم بد خواهان این نظام ولایی را نقش بر آب کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اامی IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    چه خبره بابا ولایت فقیه رو چسبوندی به توحید؟؟؟