یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جشنواره

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خطاب به طلاب گفت: خدا را شاکریم که شما در سن جوانی با قرآن مأنوس شدید و بزرگان مسیر قرآن را راه موفقیت توصیه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ظهر امروز در اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که با حضور جمعی از طلاب، خانواده های طلاب و مسئولان استانی برگزار شد؛ اظهار داشت: در شهریور ۱۴۰۱با شروع جشنواره ۳۲۰ نفر ثبت نام کردند که در مرحله بعد پس از سنجش ۲۱۷ نفر از ثبت نام شدگان، ۱۴۶ نفر تأیید نهایی شدند.

وی، افزود: در مرحله استانی ۳۷ نفر از این خواهران در رشته های مختلف در رتبه های اول تا سوم معرفی و در این اختتامیه تجلیل شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم ابراز کرد: خدا را شاکریم که شما در سن جوانی با قرآن مأنوس شدید و بزرگان مسیر قرآن را راه موفقیت توصیه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، تصریح کرد: در قرآن آمده کسانی که اهل تقوا هستند گروه گروه به سمت بهشت می روند و وقتی به آنجا رسیدند درب بهشت باز می شود و نگهبانان بهشت به آنها خوش آمد می گویند و می فرمایند داخل شوید و جاویدان در این بهشت بمانید.

وی، ادامه داد: مرحوم ملاصدرا در مقدمه تفسیر سوره واقعه می گویند من بسیار مطالعه کتب داشتم و زمانی فکر کردم به جایی رسیدم اما وقتی چشم بصیرتم باز شد خودم را از علوم واقعی خالی دیدم و در آخر عمر به فکر تدبر در قرآن افتادم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، گفت: حضرت امام راحل توصیه کردند در حوزه ها و دانشگاه ها، قرآن را به ابعاد گوناگون آن و در همه رشته ها به مراتب اعلا برسانند که مبادا در آخر عمر بر ایام جوانی حسرت بخورند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، اظهار کرد: من خرسندم که شما جوانان در زمان جوانی در تدبر، حفظ قرآن و ... وارد شدید که در روایتی از امام صادق در مورد تدبر در قرآن هشت توصیه را از جمله ترتیل آیات، تفکر در آیات، عمل به آیات، امید به وعده ها، ترس از بدی ها، عبرت از داستان ها، انجام اوامر الهی و ترک نواهی را مورد توجه قرار داده اند.

خانم مریم حسن پور در حاشیه این مراسم، گفت: پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر، صحیفه سجادیه، کتابخوانی و نقاشی ویژه خانواده طلاب در استان یزد برگزار شد.

وی، افزود: طلاب خواهر، همسران طلاب برادر و فرزندان بالای ۱۵ سال طلاب در رشته های حفظ، ترتیل، تفسیر، صحیفه سجادیه و کتابخوانی شرکت نموده و فرزندان زیر ۱۵ سال طلاب در رشته‌های حفظ، ترتیل و نقاشی شرکت نموده اند.

در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه های علمیه که به همت مرکز خدمات حوزه‌، سازمان دارالقرآن الکریم و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با محوریت مسابقه و با هدف ارتقای سطح آگاهی و به روز رسانی دانش و معلومات قرآنی خانواده‌های طلاب حوزه‌های علمیه برگزار شد؛ معاونت های حوزه خواهران استان، حجج اسلام گلمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه یزد، نجیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و رضایی رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی و نیز خانم طالعی مشاور امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی و جمعی از طلاب و خانواده برگزیدگان این جشنواره حضور یافتند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha