پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت‌الاسلام بارانی/ پارسیان

حوزه / حجت‌الاسلام بارانی با اشاره به مشکلات کارگران آب و فاضلاب پارسیان، گفت: چرا در این شرایط اقتصادی و تورم و گرانی یک کارگر ۳یا۴ ماه حقوق خود را دریافت نکرده باشد و هر روز خجالت زده و شرمنده خانواده و فرزندانش باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پارسیان با تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، اظهار داشت: در کمتر کشوری مثل سرزمین حجاز آثار مربوط به قرون اول اسلام وجود داشته است زیرا زادگاه اسلام است، ولی متاسفانه بیشتر این آثار را از بین بردند و اگر نبود اعتراض همگانی دنیای اسلام از شبه قاره هند تا آفریقا قطعا اینها مرقد مطهر نبی مکرم اسلام (ص) را هم ویران و با خاک یکسان می‌کردند.

وی افزود: جریان تکفیری که امروز به برکت منابع مادی دارای پول و قدرت شده یکی از مصائب اسلام و بلای جان مسلمین اعم از شیعه و اهل سنت عزیز هستند و امیدواریم به زودی شاهد وحدت و همدلی امت اسلام حول محور قرآن و سنت پیامبر(ص) باشیم.

خطیب جمعه پارسیان ضمن گرامیداشت روز شوراها و تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شوراهای شهر و روستاها عنوان کرد: هدف از تشکیل شوراها شرکت مردم در اداره امور محلی است و می‌طلبد که نقش شوراها به عنوان نمایندگان مردم در جامعه تبیین و تقویت بشود.

حجت‌الاسلام بارانی با گرامیداشت روز کار و کارگر، عنوان کرد: خدای متعال در نقشه جامع زندگانی طولانی بشر در دنیا و آخرت برای این حقیقت یعنی کار و کارگر یک جایگاه والایی درست کرده است.

وی احترام به کارگر را دستور پروردگار متعال و متجلی در سیره بزرگان دینی دانست و تصریح کرد: اینکه پیامبر اکرم(ص) دست کارگر را بوسیدند فقط یک تعارف نیست بلکه یک تعلیم بزرگ است. بحمدلله با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد منزلت کارگران در جامعه هستیم که در گفتمان امامین انقلاب به وضوح قابل مشاهده است و دیدار هر ساله رهبر عالیقدر با جامعه کارگری، پیگیری مطالبات آنها یا اقدام زیبای این هفته رئیس جمهور محترم در توقف و دیدار سرزده با کارگران هفت تپه و شنیدن مطالبات و حرف های این عزیزان از مصادیق بارز این ادعا است.

امام جمعه پارسیان با اشاره به برخی مشکلات کارگران آب و فاضلاب در پارسیان، افزود: بنده چندین ماه پیگیر مطالبات و رفع مشکلات این عزیزان بوده ام و مسئولان قولهایی هم دادند که متاسفانه هنوز عملی نشده است، لذا ناچارم آن را در خطبه نماز جمعه بیان کنم زیرا شرمنده و خجالت زده کارگران خدوم و نجیب هستم و این مسأله باید آرام و قرار را از مسئولین بگیرد که در این شرایط اقتصادی و تورم وگرانی یک کارگر ۳یا۴ ماه حقوق خود را دریافت نکرده باشد و هر روز خجالت زده و شرمنده خانواده و فرزندانش باشد.

حجت الاسلام بارانی ورود قاطع مسئولین دولتی و دستگاه قضایی به عنوان پناه مظلومین در حل این مشکل و احقاق کامل حقوق کارگران را مطالبه مهم این عزیزان بیان و تاکید کرد: عدم پرداخت مالی آبفا به پیمانکار یا اختلاف نظر پیمانکار با آبفا در قانون و قرارداد نباید موجب فشار به قشر نجیب کارگر بشود، در حالی که طبق قانون پیمانکار باید توانایی پرداخت حقوق کارگران را به مدت دو ماه بدون واریز آبفا داشته باشد که متاسفانه این عملی نمی شود، لذا از مسئولین دولتی و قضایی می خواهم که با ورود قاطع و جدی به این مساله تدبیری اندیشیده بشود که دیگر شاهد تکرار این اتفاق غم انگیز برای کارگران شریف نباشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی پارسیان با گرامیداشت یاد وخاطره استاد شهید مطهری و تبریک هفته معلم، گفت: جامعه باید قدردان مقام معلم و شأن و منزلت بالای این عزیزان باشد. معلمان ما نیز مسئولیت های تربیتی و اجتماعی سنگینی دارند. البته وظیفه دولت نیز درحل مشکلات معیشتی معلمان سنگین است.

وی اظهار کرد: امیدوارم گام های بزرگ تری به سمت اهداف عالیه نظام اسلامی باتوجه به سندتحول بنیادین نظام آموزش وپرورش برداشته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha