یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله عباس کعبی

امام جمعه موقت اهواز رابطه ایران و عربستان را به سود همه کشورهای حوزه خلیج فارس دانست و تصریح کرد: سیاست آمریکا و صهیونیست ها برای به انزوا کشیدن ایران شکست خورده است و کشورهای منطقه با حفظ حقوق همسایگی در حال تجدید نظر در روابط اقتصادی با ایران اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله عباس کعبی، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در خطبه های نماز جمعه اهواز یکی از مصادیق مهم تقوا را پرهیز از افراط و تفریط دانست و گفت: انسان جاهل در اثر بی‌تقوایی به درستی قادر به انجام وظایف دینی خود نیست.

بشنوید:

صوت | اظهارات آیت الله کعبی در خطبه‌های نماز جمعه اهواز

امام جمعه موقت اهواز به روز ملی خلیج‌فارس هم اشاره و بیان کرد: خلیج‌فارس فراتر از یک نام و بیانگر فرهنگ و تمدن ایران و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است. حفظ ارزش‌های مشترک ملی و دینی با بهره‌گیری از دیپلماسی همسایگی و سیاست متوازن خارجی امروز مورد اهتمام دولت سیزدهم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تجدید نظرهای صورت گرفته در روابط دیپلماسی ایران و عربستان سعودی را مثبت خواند و ادامه داد: این ارتباط از لحاظ امنیتی نیز به سود جهان اسلام است.

دست‌های پشت پرده تخریب قبور ائمه(ع) بقیع

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سالگرد تخریب قبور ائمه(ع) بقیع و توجه جدی به دست‌های پشت پرده تخریب آن، بیان کرد: براساس تحقیقات صورت گرفته انگلیس خبیث و آژانس یهود، فراماسونرها و حکومت کودتایی رضاخان پهلوی و مقربان بهایی دستگاه پهلوی یعنی پدر هویدا و جد هویدا در این تخریب نقش داشتند.

وی ضمن تشریح جامع و مفصل نقش دست‌های پشت پرده در تخریب قبور بقیع افزود: نکته مهم این است که مسأله اتحاد شیعه و سنی برای آن‌ها گران تمام شد و به دنبال تفرقه بزرگ در درون جهان اسلام بودند.

آیت الله کعبی بر دشمن شناسی، توطئه شناسی و لزوم اتحاد میان جهان اسلام و شیعه و سنی تاکید کرد و یادآور شد: دولت سیزدهم در برقراری روابط سیاسی با عربستان، بازسازی قبور بقیع را درخواست خواهند کرد و این امر انجام خواهد شد.

دولت سعودی در سیاست‌های گذشته خود تجدید نظر کند

وی افزود: امیدواریم دولت سعودی در سیاست‌های گذشته خود نیز تجدید نظر کند و با اعتمادسازی متقابل برگ زرینی از توسعه و پیشرفت اقتصادی و صلح پایدار را در منطقه رقم بزنیم.

کعبی تصریح کرد: سیاست آمریکا و صهیونیست ها برای به انزوا کشیدن ایران شکست خورده است و کشورهای منطقه با حفظ حقوق همسایگی در حال تجدید نظر در روابط اقتصادی با ایران اسلامی هستند.

سنگ تمام خوزستانی ها در استقبال از رئیس جمهور

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به خوزستان اظهار کرد: مردم خوزستان روز گذشته (ع) در استقبال از رئیس جمهور در مصلای اهواز سنگ تمام گذاشتند و استقبالی باشکوه و آکنده از عشق ولایت، ایران و قدردانی از خادمان خود و شخص رئیس جمهور را به نمایش گذاشتند.

وی خطاب به مقامات عالی کشور گفت: خوزستان یکپارچه در مسیر آرمان‌های امام خمینی (ره)، شهدا و رهبر انقلاب تجدید بیعت می‌کند ضمن اینکه وحدت و همدلی خوزستان با تنوع قومی و زبانی کاملاً برجسته است.

آیت الله کعبی با اشاره به عزم دولت سیزدهم در زمینه تخصیص اعتبارات فراوان برای رفع مشکلات اساسی خوزستان بیان کرد: توجه رئیس جمهور به مسائل خوزستان به قدری است که اعلام کرد اگر لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات استان برطرف شوند.

وی به افتتاح پالایشگاه گاز هویزه، بهره‌برداری از نیروگاه اندیمشک، بهره‌برداری از برخی طرح‌های آبرسانی، مسکن، بهداشت و درمان، راه و… در سفر دوم رئیس جمهور به خوزستان اشاره کرد و افزود: هدف از سفرهای استانی رئیس جمهور ارائه راهبردها و برنامه‌ها با برنامه اجرایی برای رفع مسائل خوزستان است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهمیت استقبال مردم از رئیس جمهور گفت: استقبال این‌چنینی مردم از مسئولان مسئولیت‌آور است؛ در خوزستان فاصله میان آنچه وجود دارد با مطلوب زیاد است.

توسعه نفتی خوزستان به توسعه فراگیر استان منجر شود

وی با اشاره به نفتی بودن خوزستان افزود: با توسعه همه جانبه در استان باید در ذهن خوزستانی‌ها دوگانه نفت و پیشرفت، نفت و عدالت، نفت و رونق حک شود تا دیگر شاهد دوگانه نفت و فساد یا نفت و تبعیض نباشیم.

آیت الله کعبی با بیان اینکه توسعه نفتی خوزستان باید به توسعه فراگیر استان منجر شود، گفت: اشتغال‌زایی و بومی گزینی، حل مشکل مسکن، راه اندازی مسکن‌های اجاره‌ای ارزان، توجه به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، تکمیل فاز دوم طرح آبرسانی غدیر، تکمیل شبکه فاضلاب اهواز، تأمین آب کشاورزان، آبرسانی از کارون سه و تبدیل وضعیت ایثارگران از مهمترین مطالبات مردم خوزستان از رئیس جمهور هستند.

وی افزود: حل مشکل بازنشستگان، توجه به نهادهای فرهنگی، تحقق مسولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و صنایع بزرگ، اعطای تسهیلات و وام ازدواج جوانان، راه‌اندازی صنایع پایین دست، راه‌اندازی خوشه‌های صنعتی، پرداخت خسارت‌های کشت و تکمیل راه‌ها از دیگر مطالبات مهم ما در استان خوزستان هستند.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: اگر از هر شهرستان حداقل سه اولویت اول اجرایی شود بخش زیادی از مشکلات استان برطرف می‌شوند.

وی با اشاره به نهم اردیبهشت روز شورا بیان کرد: مشورت از ویژگی‌های اهل ایمان است که باید آن را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم؛ با مشورت جلوی ناهنجاری‌ها و شکاف‌های اجتماعی گرفته و بستر توسعه، رشد و شکوفایی فراهم می‌شود.

مؤلفه‌های نظام مردم سالار

امام جمعه موقت اهواز، مشورت و مشارکت فعال مردم در انتخاب اصلح را از مؤلفه‌های نظام مردم سالاری عنوان کرد و گفت: مشورت در مدیریت شهری به معنای بسیج ظرفیت‌ها در یک شهر و استان برای حل مشکلات مردم است.

وی افزود: مشورت بُعد اجتماعی و فرهنگی دارد و انتظار می‌رود شوراها به جای توجه به مسائل خاص سیاسی و انتخاباتی به ایجاد امکانات و ظرفیت‌های ویژه برای حل مشکلات خوزستان به ویژه آسفالت، فاضلاب و بهبود وضعیت معیشتی و آسایش مردم توجه داشته باشند.

آیت الله کعبی همچنین به روز معلم و کارگر اشاره و بر ضرورت توجه جدی به این دو قشر مهم جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha