دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری گفت: اوّلین نشانه‏ ی بندگان خوب خدا رفتار متواضعانه‏ آن هاست؛ یکی از اسرار نماز که در سجده‏ ی آن بلندترین نقطه بدن را روی خاک می‏ گذاریم، دوری از تکبّر، غرور و تواضع در برابر خداوند است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم فاطمه طالب زاده، مدیر مدرسه علمیه الز هرا(سلام الله علیها) ساری در نشستی با بیان فضیلت و پیام های سوره لقمان برای طلاب و کادر این مدرسه اظهار کرد: سوره لقمان به بیان شش موضوع عظمت و اهمیّت قرآن در هدایت بشر، تقسیم انسان‏ها به نیکوکار و مستکبر و بیان سرنوشت آنها، بیان برخی معجزات علمی قرآن و موعظه‏ های حکیمانه‏ ی لقمان به فرزندش، دلایل ایمان به مبدأ و معاد و بیان علوم اختصاصی خداوند پرداخته است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری اظهار کرد: لقمان، انسانی درست ‌اندیش، صاحب فکر و نظر، پرهیزگار و دارای اراده قوی در راه خدا بود. واقعیت امر این است که او پیامبر نبود، اما بنده‏ ای بسیار اندیشمند بود، یقینش نیکو بود و خدا را دوست می‌داشت، پس خدا هم او را دوست داشته و به او حکمت عنایت کرد.

طالب زاده افزود: با مردم چه مسلمان و چه غیر مسلمان با خوشرویی رفتار کنیم و هنگام موعظه و نصیحت ابتدا از راه محبت و عاطفه وارد شده و سپس توصیه ها با زبان نرم و شفاف بیان شود، از عامل خشنودی خداوند برای تشویق و از ناخشنودی او برای ترک زشتی‏ ها و گناهان استفاده کنیم.

وی با اشاره به آیه ۱۸ سوره لقمان و توصیه به فرزندش بیان کرد: اوّلین نشانه‏ ی بندگان خوب خدا رفتار متواضعانه‏ آن هاست؛ یکی از اسرار نماز که در سجده‏ ی آن بلندترین نقطه بدن را روی خاک می‏ گذاریم، دوری از تکبّر، غرور و تواضع در برابر خداوند است.

خانم طالب زاده بیان کرد: شخص متکبر و فخر فروش بر اساس خیالات و توهم خود را بزرگ دیده و بر دیگران اظهار بزرگی می نماید؛ نه تنها مردم این افراد را دوست ندارند، بلکه محبوب الهی هم نیستند؛ ما طلاب باید همواره خود را به زیور تواضع و خوشرویی آراسته کنیم تا مورد محبت خداوند واقع شویم.

وی از تواضع به عنوان نشانه ‏ برجسته‏ اهل ایمان یاد کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha