دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ چهاردهمین سالروز ارتحال حجت الاسلام استاد منصور براعتی

حوزه/ مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان غربی گفت: دشمن امروز به قدرت روحانیت پی برده و فهمیده است که علت شکست ناپذیری انقلاب اسلامی، روشنگری‌ها و مجاهدت‌های روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام عبدالرحیم نیساری مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان غربی، شب گذشته در مراسم گرامیداشت چهاردهمین سالروز ارتحال حجت الاسلام منصور براعتی و گرامیداشت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع که در مسجد امام رضا (ع) ارومیه برگزار شد، با اشاره به فضیلت علم و عالم در دین، اظهار داشت: در روایتی از امام صادق(ع) بیان شده که «الناس ثلاثه: عالمٌ و متعلّمٌ و غثاءٌ» «مردم سه گروه‌اند، اوّل طبقه عالم و تحصیل‌کرده، دوم، گروه محصّل و دانشجو و سوم کسانی که نه عالمند و نه در مقام فرا گرفتن علم هستند، این‌ها همانند خار و خاشاک روی سیل هستند».

وی افزود: یادگیری علم و دانش سن و سال نمی‌شناسد و لذا باید انسان همیشه در جهت یادگیری دانش باشد و در روایات ائمه معصومین هم به ما سفارش شده که تا توانایی دارید دنبال علم بروید.

مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: حواریان عیسی(ع) گفتند: "یا روح اللّه! با چه کسی همنشین شویم؟ حضرت فرمود: با آن که دیدنش شما را به یاد خدا اندازد و گفتارش بر دانش شما بیفزاید و کردارش شما را به آخرت تشویق کند و اگر همراهی ما با دیگران موجب تعالی ما نشود، به سمت خسران حرکت کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حجت الاسلام مرحوم براعتی شخصیتی قرآن پژوه و حافظ قرآن بود، اظهار کرد: در روایتی از اهل بیت(ع) بیان شده که اگر فردی علومی را به دیگری یاد بدهد و تا زمانی که به آن علم عمل می‌شود، معلم آن دانش در اجر و پاداش آن شریک است و مرحوم آقای براعتی مصداق بارز این حدیث بود و منبرهای ایشان انسان ساز و شهید پرور بود.

حجت الاسلام نیساری با بیان اینکه محله بنی هاشم یکی از محلاتی است که در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم نظام اسلامی کرد، گفت: شهدای زیادی از جمله شهدای طلبه، نیروی جوان‌ها، غلامرضا مروت و دیگر شهدا از این محله بودند که نتیجه فعالیت‌های شخصیت‌هایی همچون مرحوم براعتی بود.

وی افزود: نبی مکرم اسلام، علمای دین را به ستارگان تشبیه می‌کنند و ستاره در کنار روشنایی داشتن فوائدی از جمله هدایت مردم به مسیر درست در تاریکی شب را دارد و علمای دین مردم را از گمراهی به سمت نور هدایت می‌کنند.

مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان عنوان کرد: دشمن امروز به قدرت روحانیت پی‌برده و فهمیده است که علت شکست ناپذیری انقلاب اسلامی، روشنگری‌ها و مجاهدت‌های روحانیت است و به همین دلیل می‌بینیم دشمن در فضای مجازی با انتشار مطالب فریبنده و دروغ عده‌ای را تحریک می‌کند و در فضای حقیقی هم برخی‌ها از روی جهالت اقدام به اهانت و جسارت به علما و روحانیت می‌کنند و البته هیچ کدام از این‌ها موجب کنار کشیدن و به حاشیه رفتن روحانیت نمی‌شود و ما مدیون این انقلاب هستیم.

وی اضافه کرد: جوانان باید هوشیار باشند و بدانند دشمن کجا را هدف قرار داده و نباید در برابر این جسارت‌ها کوتاه بیاییم و دشمنان قسم خورده دین و انقلاب امروز روحانیت انقلابی و بصیر را مانع رسیدن آن‌ها به اهداف شوم خود می‌دانند و البته دشمن در حال افول و نابودی است و این دست پا زدن هایشان نشان بارز این ادعاست.

حجت الاسلام نیساری، کمک و احترام به والدین، داشتن غیرت دینی و انقلابی، دلسوز دین و شهدا بودن، داشتن مقبولیت بین مردم و جوانان، مجاهدت در راه خداوند را از خصوصیات بارز حجت الاسلام مرحوم براعتی عنوان کرد و گفت: گاهی نقش مرحوم براعتی در اوائل انقلاب در کمیته انقلاب اسلامی و بعد از آن در دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ تحمیلی در تبلیغ دین و انقلاب به فراموشی سپرده می‌شود که باید ضمن حفظ جایگاه مرحوم براعتی، به دور از افراط و تفریط این شخصیت قرآنی و انقلابی را به مردم معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: باید آثار باقی مانده مرحوم براعتی در عرصه‌های تفسیری و قرآنی، جوانان، انقلاب اسلامی و تربیت دینی تنظیم و منتشر شود و در اختیار نسل جوان قرار گیرد، چرا که استمرار مسیر مرحوم براعتی دفاع از انقلاب و دین اسلام و داشتن غیرت دینی و انقلابی است.

گفتنی است در این مراسم فخرعلی قلی زاده به بیان خاطراتی از حجت الاسلام استاد براعتی پرداخت.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha