شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: تدریس بالاترین مقام و منزلت است که نصیب بندگان خاص خداوند متعال می شود از این رو کسانی که در مقام تدریس هستند در آسمان به عنوان فقیه از آنها یاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین ظهر امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) گفت: حضرت علی(ع) در بیانی نورانی می فرمایند: « مَن عَلَّمَنی حَرفاً فَقَد صَیَّرَنی عَبداً » کسی که حرف و کلامی را به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که به جامعه بشری حیات و رونق می‌بخشد علم و دانش بوده که سرچشمه آن استاد و معلم است از این جهت جا دارد که تمام سال مزین به بزرگداشت مقام استاد و معلم باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: استاد و معلم در فرآیند علم آموزی، تربیت و تهذیب طلبه و دانشجو جایگاه ویژه‌ای دارد جایگاهی که با هیچ عنصر مادی قابل ارزیابی و معامله نبوده و نیست.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: جایگاه اساتید به خصوص در زمینه امور دینی چه از باب مقدمات و چه از باب ذی المقدمات جایگاه و کرسی رسول الله و خاندان آن حضرت بوده است که به مراتب نسل در نسل در دوره فعلی به اساتید بزرگوار حاضر رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی بیان کرد: امام رضا(ع) می فرمایند: استادی که در کرسی تدریس می نشیند، غرق در رحمت و تفضل و فیض الهی است با توجه به این حدیث معلم همواره در تصرف الهی و رحمت و مغفرت خداوند متعال است.

وی ادامه داد: تدریس بالاترین مقام و منزلت است که نصیب بندگان خاص خداوند متعال می شود از این رو کسانی که در مقام تدریس هستند در آسمان به عنوان فقیه از آنها یاد می‌شود.

 تدریس بالاترین مقام و منزلت است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha