سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای شورای تربیت و تعالی سپاه شهداء با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین و عرصه‌های اعتقادی و مبنایی تاکید کرد، گفت: شهید مطهری براساس وظیفه عمل می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در دیدار با اعضای شورای تربیت و تعالی سپاه شهداء که در بمناسبت فرا رسیدن هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج صورت گرفت، ضمن تأکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری گفت: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

وی ادامه داد: شهید مطهری در هر عرصه، با روش مخصوص آن وارد می شد و دارای روحیه مسئله محوری بود.

شهید مطهری وظیفه شناس بود

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه شهید مطهری فقط به زمینه‌هایی که در آن تخصص داشتند و نگرش علمی داشتند، وارد می‌شدند، گفت: حال آنکه شاهد هستیم، مرسوم است، افرادی که هنوز دانش کافی در یک موضوع ندارند، ولی به نگارش کتاب و مقاله روی می‌آورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی تاکید کرد، گفت: شهید مطهری براساس وظیفه عمل کرده و شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده، از سوی دیگر در زمینه فلسفه وارد شده و تفسیر قرآن هم انجام داده است.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه باور بر اعتقادات در تبیین معارف الهی خیلی مهم است، بیان کرد: شهید مطهری سخنرانی های خود را با تمام و کمال وجود بیان میکرد و این امر زمانی میسر می شود که انسان بر اعتقادات خود یقین کامل داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در پایان با اشاره بر اینکه سپاه پاسداران مولود انقلاب است، خاطر نشان کرد: سپاه مولود انقلاب است و خدمت در چنین نهاد انقلابی و ولایی موجب افتخار است و شما باید بر این ببالید.

شهید مطهری وظیفه شناس بود

حجت الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه شهداء استان نیز در ادامه با بیان اینکه به مناسبت شهادت استاد مطهری از ۹ تا ۱۶ اردیبهشت به عنوان هفته عقیدتی و سیاسی نام‌گذاری شده است، گفت: در این مدت آیین تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی، دیدار با خانواده معظم شهدا، نشر کتب شهید مطهری، برپایی نشست‌های تبیین اندیشه‌های شهید مطهری، حضور هادیان سیاسی در مدارس و ... در مرکز استان و شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

شهید مطهری وظیفه شناس بود

شهید مطهری وظیفه شناس بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha