دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اراک

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی آخرین مهلت ثبت نام حوزه های علمیه خواهران استان را تا پایان اردیبهشت ماه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم ملیحه وکیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از آخرین مهلت ثبت نام حوزه های علمیه خواهران استان برای پذیرش طلبه در مقاطع عمومی و تکمیلی در سطوح دو، سه و چهار برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با اشاره به ثبت نام حوزه علمیه خواهران استان اظهار داشت: متقاضیان با مراجعه به درگاه اینترنتی www.whc.ir و یا مراجعه حضوری به مدارس علمیه استان می توانند از شرایط و جزئیات تکمیلی مطلع شوند.

وی با بیان اینکه ثبت نام در مقطع سطح دو با مدرک سیکل، دیپلم و بالاتر انجام می شود یادآور شد: حوزه علمیه خواهران استان در مقطع سطح سه، در رشته های "مدرسی ادبیات عرب"، "فقه و اصول"، "اخلاق و تربیت اسلامی" و ، "کلام با گرایش امامت"، "تفسیر و علوم قرآنی "، از دانش آموختگان سطح ۲ حوزه علمیه داوطلب می پذیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی اظهار کرد: طلاب دانش آموخته در مقطع سطح سه می توانند در مقطع سطح چهار و در رشته های "فقه خانواده" و"تفسیر تطبیقی" ثبت نام کنند.

وکیلی ادامه داد: آزمون پذیرش سطح دو روز جمعه ۲۳ تیر سال جاری و آزمون مقاطع سطح سه و چهار در ۱۲ خرداد به صورت حضوری برگزار خواهد شد که بعد از آزمون، قبول شدگان در مصاحبه شرکت خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در پایان افزود: استان مرکزی دارای هجده مدرسه علمیه فعال برای خواهران است که هزار و هشتصد طلبه در سال تحصیلی جاری در مدارس علمیه استان مرکزی مشغول به تحصیل و دو هزار نفر نیز دانش آموخته و مشغول به تحصیل در مدارس علمیه خواهران می باشند.

پذیرش حوزه علمیه خواهران تا پایان اردیبهشت ادامه دارد

وی در ادامه با تجلیل از جایگاه اساتید، گفت: اولین معلم بشریت خداوند متعال است و پس از خلق انسان راه نیک را به او آموخت و زشتی ها و زیبایی ها را به او نمایاند و چراغ هدایت و خرد را به دست او داد.

وکیلی بیان کرد: بعد از خداوند متعال، پیامبران الهی و جانشینان آنانند که برترین آموزگاران انسان محسوب می‌شوند و در طول عمر بشر زندگی خود را وقف سعادت انسان ها کردند. بعد از انبیا و امامان معصوم علیهم السلام پدر و مادر و اساتید نقش بسیار حساسی را در تربیت انسان ها ایفا می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی تصریح کرد: شهید مطهری پاره تن امام(ره) و مدافع دین و شریعت بود و با تکیه بر توانایی‌های علمی، عقیدتی و فلسفی به دنبال پاسخگویی به شبهات درباره دین بود که این امر موجب پویایی و انتشار وجه بیشتر اسلام شد.

وکیلی خاطر نشان کرد: شهید مطهری با شمشیر قلم و بیان و منطق و استدلال با انحرافات جامعه شجاعانه مبارزه کرد و تلاش دین ستیزان را به یأس مبدل ساخت و نهایتاً با تقدیم جان راهش را تداوم بخشید .

وی اضافه کرد: شهید مطهری علاوه بر اینکه دیگران را آموزش می داد خود نیز از دانش و آگاهی بالایی برخوردار بود و به گردآوری مطالب جدید همت گمارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی ادامه داد: یک جنگ ترکیبی در همه ابعاد بر ایران اسلامی تحمیل شده و لازم است ما نیز به ابزارهای رویارویی با این جنگ ترکیبی مسلط شویم و نقشه های شوم دشمن را خنثی کنیم .

وکیلی تصریح کرد: حوزه های علمیه به منظور تربیت مبلغین دینی که نقش تعلیم و تربیت را در جامعه ایفا می‌کنند و به عنوان متربیان به دستورات الهی عمل کنند می توانند موثر باشند.

وی در پایان گفت: حوزه علمیه خواهران استان مرکزی هم به لحاظ اهمیت آموزش علوم دینی برای علاقمندان به تحصیل علوم دینی محیطی آرام برای آموزش و درس و بحث و مباحثه و مطالعه فراهم کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha