یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
روز معلم در نقده

حوزه/ امام جمعه نقده گفت: کار معلم، پیامبری در عصر حاضر است و یکی از مهم ترین رسالت های انبیای الهی تزکیه نفس و تربیت انسان های صالح و مؤمن بود و کسی که می خواهد وارد عرصه تعلیم و تربیت شود باید چنین نگاهی به این شغل داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح نیا امروز در مراسم بزرگداشت روز معلم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نقده برگزار شد با بیان این که شخصیت انسان با علم تشکیل می شود، اظهار داشت: متاسفانه در جامعه بحث مدرک گرایی ارزش علم را پایین آورده است و فلسفه خلقت در قرآن قبل از عبادت مسئله معرفت بیان شده است و مقدمه و لازمه معرفت هم داشتن دانش و علم است.

وی افزود: ۱۴۰۰ سال قبل قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) ارزش و اهمیت و جایگاه علم و معلم را بیان کرده اند که امروز هم همان توصیه ها و اوامر کاربرد دارد و عمل بدان ها موجب سعات جامعه بشری است.

امام جمعه نقده خاطرنشان کرد: کار معلم، پیامبری در عصر حاضر است و یکی از مهم ترین رسالت های انبیای الهی تزکیه نفس و تربیت انسان های صالح و مؤمن بود؛ کسی که می‌خواهد وارد عرصه تعلیم و تربیت شود باید چنین نگاهی به این شغل داشته باشد و به همین دلیل است که علمای دین را که به تربیت و تزکیه انسان ها همت می گمارند وارث انبیاء معرفی کرده اند.

وی کوشش برای گسترش و نشر علم و معارف الهی را از خصوصیات یک معلم مؤمن دانست و تصریح کرد: زکات علم در نشر آن است و معلم باید دغدغه نشر معارف و علوم را داشته باشد و در جایی که علم ندارد وارد نشود و از ادعای همه چیز دانی خودداری کند.

حجت الاسلام فصیح نیا فروتنی را از دیگر اوصاف معلمی عنوان کرد و گفت: استاد و معلم نباید در برابر شاگرد و متعلم تکبر داشت باشد و لازم است باصبر و بردباری خصوصا در عصر حاضر معارف و علوم را به دانش آموزان منتقل کنیم و بدانیم رفتارهای ما در متعلمین تاثیرگذار است و آن ها بیش از این که از علم ما یاد بگیرند از رفتارهای ما الگوبرداری می کنند.

وی تصریح کرد: استاد باید از وضعیت شاگرد خودش مطلع باشد و نسبت بدان بی تفاوت نباشد و نسبت متعلمین و دانش آموزان خود عدالت را رعایت کرده و عشق به تربیت و تدریس داشته باشد و کسی که به امر تعلیم و تربیت علاقه نداشته باشد نمی تواند موفق باشد و واژه استاد در دین ما مقدس است و تمام این حالاتی که در بالا ذکر شد در علامه شهید مطهری بود و ما باید ایشان را الگو قرار بدهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha