دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیین اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی (ره) استان ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی تصریح کرد: تشکیل صندوق حمایت از پژوهشگران، برگزاری اردوهای علمی - پژوهشی برای طلاب مستعد و تقویت زیرساخت های پژوهشی و علمی و تجهیزات از مهمترین نیازهای حوزه های علمیه استان ایلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی(ره) استان ایلام که امروز در سالن آمفی تئاتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام برگزار شد اظهار کرد: از منظر قرآن‌کریم فرد با ایمان در تمامی افعال و رفتار خود موظف است بر اساس تحقیق و پژوهش عمل کند و بدون تحقیق و مطالعه، خطر گمراهی و انحراف انسان را تهدید می کند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد: شهید مطهری با بینش عمیق پاسخگوی هجمه ها و شبهات دشمنان دین خدا بود و تمام کتاب های ایشان نیز بر اساس نیاز روز جامعه تالیف شد و کتاب هایی مانند مسئله حجاب و علل گرایش به مادی گری در زمان حال هم پاسخگوی بسیاری از شبهات روز هستند لذا مطالعه آثار این عالم بزرگ برای پژوهشگران حوزه لازم است.

وی با اشاره به جدیت علمای گذشته در زمینه تحقیق و پژوهش، افزود: علمای بزرگوار اسلام در هر عصری با زحمات طاقت فرسا و شبانه روزی، امر ترویج دین را به عهده داشتند و چراغی فروزان و هدایتگر برای مردمان روزگار خویش بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی تصریح کرد: تشکیل صندوق حمایت از پژوهشگران، برگزاری اردوهای علمی - پژوهشی برای طلاب مستعد و تقویت زیرساخت های پژوهشی و علمی و تجهیزات از مهمترین نیازهای حوزه های علمیه استان ایلام است.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام در پایان از افزایش سطح کمّی و کیفی آثار ارسالی به پنجمین جشنواره استانی علامه حلی (ره) حوزه علمیه ایلام خبر داد و از زحمات همه دست اندرکاران این جشنواره و بالاخص حمایت های مادی و معنوی نماینده ولی فقیه در استان تشکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha