یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه شهرستان نایین

حوزه/ حجت الاسلام مطهرخو گفت: برای حل مشکلات کشور بن بستی وجود ندارد و باید به کسی که می‌خواهد ناامیدی را القا کند و می‌گوید بن بست وجود دارد، گفت شما از سر راه جوانان این کشور کنار برو ببین چطور جوانان بن بست‌ها را باز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه نایین در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه کارگری با ابراز گلایه مجدد از وجود فساد به دستورالعمل مشروحی که ۲۰ سال پیش برای مبارزه با فساد به مسؤولین داده‌اند، اشاره کردند که توصیه می‌کنم حتما یک بار این نامه را بخوانید تا متوجه بشوید مقصر وضع اقتصادی موجود کشور چه کسانی و چه جریان‌هایی بوده و هستند.

وی افزود: مردد نشدن مسئولین مبارزه با فساد بر اثر مخالفت‌ها، تفهیم وابستگی امنیت فضای اقتصادی به مبارزه با فساد و سپردن مبارزه با فساد به افراد مطمئن و سالم و امانت‌دار سه مورد از این فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری است.

مطهرخو تصریح کرد: یکی دیگر از مواد مهم این فرمان، قاطعیت و عدالت در عین دقت و ظرافت است؛ قوه قضائیه گاهی به بعضی از اشتباهات و خطاها آنچنان رسیدگی می‌کند که انگار شخص یک خطای فاحش بین‌المللی انجام داده است و آن جاهایی که باید برخورد قاطع انجام شود می‌بینیم آن جور که باید و شاید نشده است.

خطیب نماز جمعه نایین خاطرنشان کرد: شناسایی نقاط آسیب در گردش مالی و اقتصادی کشور پرهیز از تبعیض در مقابله با فساد و خودداری از رفتارهای شعاری، تبلیغاتی و تظاهرگونه موارد دیگر فرمان رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

وی ادامه داد: رهبری امسال مجدد با بیان گلایه‌مندانه این موضوع را مطرح می‌کنند و خواستار مبارزه با فساد در دولت و مجلس انقلابی هستند. به هر حال جمهوری اسلامی که به جز خدمت به مردم و برافراشتن پرچم عدالت اسلامی هدف و فلسفه دیگری ندارد، باید برای این قضیه راه چاره‌ای پیدا کرده و غفلت نکند.

امام جمعه نایین با اشاره به اینکه امروز کشور ما نیازمند فعالیت‌های اقتصادی سالم و ایجاد اشتغال برای جوانان و سرمایه‌گذاری مطمئن است، بیان کرد: اگر دست مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از امکانات دولتی قطع نشود و اگر زیاده‌ خواهان و انحصارگرایان پر مدعا از حاکمیت طرد نشوند، سرمایه‌گذار و تولید کننده و اشتغال‌ آفرین احساس ناامنی و ناامیدی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در جریان تحریف حقایق، تبیین نیاز است و یکی از جاهایی که تبیین بسیار ضروری است و کمتر به آن پرداخته شده، تبیین اقتصادی است. ما چون زمانی مدیریت‌های ضعیف، بی حال، ناامید و غیر انقلابی داشتیم کارها یا روی زمین مانده و یا انحراف پیدا کرده است.

مطهرخو تصریح کرد: مشکل معیشت‌ مردم ریشه‌دار است و هنوز هم در این دولت مسئولین بی حال و غیر انقلابی داریم که بعضی به واسطه اینکه این موقعیت را اشغال کرده اند بدانند به مردم و اسلام خیانت می‌کنند.

امام جمعه نایین ادامه داد: معضل بیکاری داریم که راه‌ حلش افزایش تولید است، معضل گرانی داریم که با جلوگیری از نگهداری غیرمتعارف اجناس در انبارها می توانیم جلوی آن را بگیریم و معضل مسکن داریم که راه حل آن عمل به وعده‌ ساخت مسکن است. جلوگیری از واردات بی‌رویه راه حل رفع موانع رشد تولید است.

مطهرخو با بیان اینکه داغ تمام شدن پروژه‌های نیمه تمام شهرستان نایین همچون کتابخانه و بیمارستان بر دل مردم و جوانان مانده است، گفت: معضل کمبود سرمایه تکمیل طرح‌های نیمه کاره با هدایت نقدینگی به سمت تولید و تسهیل در اعطای مجوزها حل می‌شود.

خطیب نماز جمعه نایین خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات کشور بن بستی وجود ندارد و باید به کسی که می‌خواهد ناامیدی را القا کند و می‌گوید بن بست وجود دارد، گفت شما از سر راه جوانان این کشور کنار برو ببین چطور جوانان بن بست‌ها را باز می‌کنند.

وی افزود: مسئولین باید همت کنند تا فرمان ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب محقق شود؛ باید دست دلالان و مفسدان و انحصارگرایان را قطع کنند.

مطهرخو با اشاره به سفر رئیس جمهور به سوریه در این برهه حساس، گفت: این سفر به لحاظ تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نگاه‌های دنیا را به خودش جلب کرد و گشایش در روابط دمشق با کشورهای منطقه بخصوص کشورهای عربی، گسترش روابط اقتصادی و سرمایه گذاری برای بازسازی سوریه و مهمتر از همه اعلام شکست کامل پروژه‌های آمریکایی اسرائیلی در این منطقه به واسطه این سفر اتفاق افتاده است.

وی افزود: امیدواریم این حرکت‌ها به نابودی کامل غده سرطانی رژیم صهیونیستی از صفحه جغرافیای عالم هستی منتهی بشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha