شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1085129
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۵
تبلیغ چهره به چهره با طعم باستان‌شناسی

حوزه/ حضور فعال، پرشور، حماسی تبلیغی و تبیینی طلاب باستان‌شناس حوزه علمیه در مجموعه تاریخی تخت جمشید و در مقابل هیجان و استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه‌های تبلیغی و ترویجی طلاب حوزه‌های علمیه، ارمغان نوروز ۱۴۰۲ و نشان ازحضور مردمی و همیشه در صحنه روحانیت معظم دارد.

خبرگزاری حوزه / حجت الاسلام محسن هراتی بیار فعال و مسئول گروه تبلیغی متخصص تاریخ ایران باستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارکرد: یکی از اصلی‌ترین تفریحات مردم در ایام نوروز مسافرت‌های سیاحتی و زیارتی است. در بین اهداف مختلفی که سفرها می‌توانند داشته باشند، بازدید از اماکن باستانی مشخصاً مقوله‌ای است که جاذبه زیادی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. تخت جمشید به‌عنوان مکان سلطنت هخامنشیان، بزرگ‌ترین امپراتوری ایران در دوران باستان همواره یکی از مقاصد اصلی سفر گردشگران نوروزی است.

وی افزود: عموماً شبکه‌های ماهواره‌ای و پروپاگاندای اپوزیسیون، ایران باستان را در تضاد با جمهوری اسلامی نشان داده و سعی دارند ارزش‌های ملی- باستانی را مخالف گزاره‌های نظام اسلامی مطرح کنند. برای رسیدن به این هدف از ابزار مختلفی ازجمله نمادهای ایران باستان استفاده می‌کنند. آنچه در ایام نوروز در محوطه باستانی تخت جمشید مورد تعجب مسافران و گردشگران می‌شود و نظرشان را به خود جلب می‌کند حضور روحانیون باستان‌شناس و متخصص تاریخ ایران باستان است. این روحانیون دارای دانش خوبی درزمینه تاریخ ایران باستان، ادیان ایرانی، آیین زرتشت و آئین‌های ایران باستان هستند و همین موجبات تعجب بیشتر مردم را فراهم می‌سازد.

حجت الاسلام هراتی بیار ادامه داد: حدود ۱۵ سالی است که روحانیون متخصص خدمات قابل ‌توجه و متنوعی را به ‌صورت رایگان به مسافران نوروزی تخت جمشید ارائه می‌دهند. به همت موسسه فرهنگی هنری مطالعات راهبردی نگاهی نو، برنامه‌های مختلفی اعم از مشاوره بالینی، مشاوره خانواده، مشاوره کودک، مشاوره عفاف و حجاب، غرفه کودک و مهدکودک، مشاوره درمانی طب سنتی، سبک زندگی اسلامی و بخش ارتباط با توریست که از مبلغین زبان‌دانی که مسلط به چندین زبان زنده دنیا هستند، برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مبلغین حاضر در تخت جمشید که از روش چهره به چهره برای تبلیغ بهره می‌برند برخلاف باور برخی، هیچ‌گونه تلاشی در تخریب یا دشمنی با ایران باستان نداشته و بالعکس با اطلاعات خوبی که در این زمینه دارند آگاهی و درک درستی را از تاریخ این مرزوبوم بالاخص ایران باستان منعکس کرده و به سؤالات و ابهامات مردم نیز به‌خوبی پاسخ می‌دهند. هرساله در ایام نوروز گردشگرانی از اقشار مختلفی از داخل کشور و توریست‌های خارجی نیز از خدمات این روحانیون استفاده می‌کنند و همواره احساس رضایت خاطری نسبت به این امر دارند.

این مبلغ حوزه علمیه تصریح کرد: حتی برخی مردم که در آغاز نظر سوئی نسبت به حضور روحانیت در تخت جمشید دارند با دیدن فعالیت جهادی و خالصانه ایشان، دیدگاهشان نسبت به جایگاه روحانیت عوض شده و ارتباط صمیمانه‌ای با ایشان برقرار می‌کنند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha