شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مدرسی و شیخ عبد المهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی با آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق دیدار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی متولی شرعی حرم امام حسین (علیه السلام) و نماینده آیت الله سیستانی با آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق دیدار کرد.

آیت الله سید محمد تقی مدرسی در این دیدار تأکید کرد: شهر مقدس کربلا به دلیل جایگاه ویژه ای که در قلب مسلمانان به طور عام و شیعیان به طور خاص دارد، مرکز درخشش دینی و فکری برای همه جهان بوده و خواهد ماند.

ایشان افزود: جایگاه مقدس کربلا و وجود حرم امام حسین و برادرش حضرت ابوالفضل العباس (علیهما السلام)، آن را به شهر بزرگ مذهبی و فکری تبدیل کرده است.

این عالم عراقی بیان داشت: وجود مدارس و حوزه های علمیه فراوان در این شهر، باعث شده سالانه صدها طلبه علوم دینی را از سراسر جهان به این شهر جذب کند.

آیت الله مدرسی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه کربلا در طول تاریخ غنی خود، علما و فضلای فراوانی را تربیت کرده و دستاورد های علمی و فکری آنان گواه بر این امر است، بر لزوم تدوین برنامه‌های درسی در حوزه‌های علمیه به گونه‌ای که متناسب باشد با پیشرفتی که جهان شاهد آن است، تأکید کرد.

در همین راستا، ایشان از علمای دینی خواست تا برای رساندن پیام اسلام اصیل محمدی (ص) که همان قرآن و عترت طاهرین هستند، تلاش کنند.

آیت الله مدرسی در پایان ضمن تشکر از حضور حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی، از نقش مسئولین عتبات عالیات در ایجاد فضای مناسب برای حضور زائرین در مراسم زیارت سیدالشهدا (علیه السلام) قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    خداحافظ سربازان راستين مكتب حسيني ومهدوي باشد هردودوست داشتني اند