یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق، از مؤمنانی که مفتخر به ادای فریضه حج شده اند خواست تا در فهم احکام دین اهتمام داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، از مؤمنانی که مفتخر به زیارت به دیار مقدسه و ادای فریضه حج شده اند خواست تا در فهم احکام دین به طور عموم و احکام حج به طور خاص اهتمام داشته باشند.

ایشان در سخنانی که به مناسبت نزدیک شدن به موسم حج امسال ایراد کرد، از مومنانی که قصد انجام مناسک این مراسم بزرگ را دارند، خواست که از نظر روحی و جسمی آمادگی کامل داشته باشند و آنچه را که زائر باید از نظر اخلاق والای قبل و حین سفر به دیار مقدسه برای خود فراهم کند، فراهم کنند و با آداب این آیین الهی و احکام آن و شرایط قبولی آن آشنا شوند.

آیت الله مدرسی بیان داشت: مؤمنی که مصمم است و موفق به اجابت دعوت خدای سبحان می شود باید خود را به بصیرت کامل نسبت به فضیلت بیت الله الحرام و مسجد النبی و آنچه در آن سرزمین از صحنه هایی از بقایای آثار وحی و نشانه های تاریخ امت اسلامی قرار دارد، مسلح کند و فرصت حضور در آن مکان ها و میهمان نوازی خداوند متعال را با تلاوت بیشتر قرآن کریم و تدبر در آن و شناخت اصول دین و فروع و احکام آن و مبانی اخلاق اسلامی و ترویج روحیه برادری و آشنایی بین انسانها در این محفل بزرگ الهی، غنیمت بشمرد.

این عالم عراقی بر لزوم تطهیر اموال زائر از حقوق مردم با پرداخت آن به آنان و نیز ادای حقوق خداوند از زکات و خمس تأکید کرد و افزود: انجام این حقوق قبل از سفر به سرزمین وحی، مؤمن را مستحق رضای الهی و توبه می کند.

آیت الله مدرسی در پایان از زائران خواست پس از بازگشت از مدرسه حج که سرشار از معانی و بصیرت والایی است که به تعالی روح، افزایش عقل و رشد روحیه تقوا و اخلاق کمک می کند، در اصلاح نفس و امور خود و توکل بر خداوند در ساختن زندگی جدید، عزم خود را جزم کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha