شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اجرای نمایش

حوزه/ همزمان با ایام پذیرش حوزه های علمیه خواهران نمایش گروه «خورشید کویر» با عنوان «میترا» برای نوجوانان و جوانان در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا سلام الله علیها اردکان روی صحنه رفت.

خانم صدیقه سادات شاکر، نویسنده و سرپرست گروه «خورشید کویر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در جامعه کنونی به ویژه در ماه‌های گذشته بسیار مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است بحث زن، زندگی،آزادی و حجاب اجباری است که در نمایش«میترا»که توسط این گروه هنری تهیه شده به امنیت که ثمره حجاب و پوشش است به زبان طنز پرداخته شده است.

وی اظهار کرد: «موسیقی» بیش از اندازه نوجوانان و جوانان را به خود مشغول کرده است و برخی از آنها ناخواسته و بدون آگاهی با هدف پر کردن اوقات فراغت و رسیدن به آرامش صوری به سمت آهنگ های بدون محتوا کشیده شده اند و در این نمایش برخی از آثار مخرب و راه دستیابی به آرامش حقیقی معرفی شده است.

سرپرست گروه «خورشید کویر» ادامه داد: با توجه به آغاز پذیرش حوزه های علمیه سراسر کشور نگاه های متفاوت و گاهی مبهم در مورد طلبه و محیط حوزه وجود دارد بنابراین در صحنه آخر با زبان طنز و تصویر علاوه بر رفع شبهات پیرامون حوزه، فعالیت های فرهنگی و تبلیغی که طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهرا سلام الله علیها اردکان در سطح شهر انجام می دهند، برای شرکت کنندگان بیان می شود.

شاکر گفت: همه عوامل تهیه و اجرای نمایش«میترا»از بانوان طلبه هستند و این مراسم با همکاری خادم الشهدا در محل تالار فرهنگ برگزار شد و اجرای گروه سرود « دختران زینبی» و برپایی مسابقه از دیگر برنامه های جانبی اجرای این مایش به شمار می رود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یاس IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    عالی و فوق العاده
  • ادبی IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    احسنت به خواهران طلبه.... سبب تغییر نظر مردم در مورد حوزه و فعالیت های آن شد ... اجرتان با شهدا
  • الناز IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    واقعا عالی و آموزنده بود مخصوصا برای نوجوان ها دمشون گرم
  • جانان IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    بسیارجشن خوبی بود ممنون از خادم الشهدا نمایش جالب وآموزنده بود خداقوت به گروه خورشید کویر
  • عارفه سعیدی پناه IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    خدا قوت به همه عوامل نمایش خورشید کویر واقعاً موضوع بسیار کاربردی رو برای نوجوانان به اجرا در آوردن با همان حال و هوای نوجوانی. باید بهشون گفت هزاران احسنت