دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه  خواهران

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم مسئولیت پذیری و آینده‌نگری در تبدیل تهدید به فرصت‌ها در مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: ما امروز به انسان‌های نقش آفرین و تأثیرگذار نیاز داریم تا آیندگان به کارنامه ما نمره قبولی بدهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاسیه، اظهار داشت: امیدواریم این جلسات برای سال تحصیلی جدید، ره توشه غنی داشته باشد و جامعه از آن بهره مند شود.

وی مسئولیت‌های حوزه‌های علمیه را در دوران جدید جامعه مورد توجه قرار داد و افزود: امروز شرایط ویژه‌ای بر جامعه حاکم است و امیدواریم بتوانیم نقش مؤثری را در جامعه ایفا کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به حدیثی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: باید در کارها به ماندگاری کار توجه کنیم و کارهای بیهوده و مقطعی را رها کنیم و امروز با این دیدگاه برای حوزه علمیه خواهران برنامه ریزی کنیم.

وی تربیت انسان را مهم‌ترین نیاز جامعه دانست و گفت: ما امروز به انسانهای نقش آفرین و تأثیرگذار نیاز داریم تا آیندگان به کارنامه ما نمره قبولی بدهند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به اهمیت مسئله مدیریت در دنیا اشاره و بیان کرد: کسی که بتواند از ابزار به نحو احسن استفاده کند و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند یک مدیر شایسته و مدبّر است اما در حالی که امروز شاهد نبود چنین مدیرانی در جامعه هستیم.

وی ادامه داد:‌ مدیریت یک مسئولیت مهم بوده که خروجی آن تربیت انسان است و رسالت انبیاء الهی تربیت انسان بوده و ما جا پای انبیاء الهی گذاشته ایم تا کاری پیامبرگونه انجام دهیم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: زمانی که پای در میدان مبارزه و مدیریت می‌گذاریم با سختی‌های زیادی روبه رو می‌شویم و این مبارزه برابر یک جهاد است.

وی مطرح کرد: از مدیران مدارس کاری ماندگار می‌خواهند و در آن کمالات و فضایل انسانی باید متجلی شود و باید به طلبه مانند فرزند توجه کنیم و مانند استاد مطهری در بین جوانان باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: برای رسیدن به شرایط مطلوب به تعبیر اسلام توجه به تمایلات شخصی و توجه به تمایلات گروه هدف نیست و باید مصلحت مدارس در نظر گرفته شود و هرچند با خواسته‌های ما سازگار نباشد.

وی تبدیل تهدیدها را به فرصت‌ها هنر مدیریت دانست و گفت: برای رسیدن به آسایش و راحتی باید صبر کنیم و صبور باشیم زیرا در بحران‌ها مدیریت قوی شناخته می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تاکید کرد: مدیریت حوزه باید رو به جلو باشد و در انتخاب همکار و استاد باید دقت کنیم و از راهکارهای جدید در تبلیغ و تدریس استفاده کنیم.

وی به یکی از چالش‌های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران اشاره و تصریح کرد: امروز مشکل ما این است که طلبه ها انگیزه کافی برای تبلیغ و آموزش ندارند و باید یادآوری مسئولیت جدید را برای طلاب انجام دهیم.

آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد: در توان خود مسئولیت قبول کنید و برای برنامه‌ها و اهداف خود زمان‌بندی داشته باشید و آینده‌نگر باشید و این آینده‌نگری یکی از ویژگی های مومن است و از تجربیات هم استفاده کنید.

وی با توصیه به مدیران استانها و معاون‌های آموزشی، گفت: شرح وظایف و دستورالعمل‌های خود را مرور کنید و بدانید از شما چه خواسته شده است و تلاش کنید به بهترین نحو انجام دهید.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: تامین نیرو برای حوزه و جامعه یکی از مطالبات مراجع بوده و باید نیروی ماهر و مسئولیت پذیر تربیت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیداحمدصفایی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    سلام علیکم خواهشا شمافرصت هارانسوزانید اندازه پرمگسی به فکر طلاب مظلوم باشید