جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
1

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با تشریح برنامه‌های معاونت پژوهشی، گفت: در حال حاضر وضعیت پژوهش به سمت افقی روشن بوده و امیدواریم بتوانیم نیروهای انسانی توانمندی تربیت کنیم تا پاسخگوی نیازهای تبلیغی فرهنگی و علمی مخاطبان باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم فاطمه کبری متولیان در دومین روز از اجلاس مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران که در روستای خاوه برگزار شد به تبیین برنامه پنج ساله در حوزه پژوهش پرداخت و اظهار داشت: این برنامه در راستای برنامه پنج ساله تحول حوزه خواهران بوده و امیدواریم بتوانیم با این برنامه به اهداف کلان مدیریت حوزه در تمام استان‌ها دست پیدا کنیم.

وی برنامه معاونت پژوهش را دارای چهار عرصه معرفی کرد و افزود: عرصه تعلیم و تربیت، عرصه پژوهش، عرصه فرهنگی تبلیغی و عرصه مدیریت و پشتیبانی چهار محوری است که برنامه‌های معاونت پژوهش بر اساس آن برنامه ریزی شده است.

معاون پژوهش حوزه‎های علمیه خواهران اولویت‌های معاونت پژوهش را توانمندی علمی، تربیتی، فرهنگی و تبلیغی ناظر به ویژگی‌های چشم‌انداز دانست و بیان کرد: در حال حاضر وضعیت پژوهش به سمت افقی روشن بوده و امیدواریم بتوانیم نیروهای انسانی توانمندی تربیت کنیم تا پاسخگوی نیازهای تبلیغی فرهنگی و علمی مخاطبان باشد.

وی اهداف پژوهش را نیز در سه مرحله تشریح کرد و گفت: اهداف ما ارتقاء کمّی و کیفی زیرساخت‌های پژوهش، ارتقاء کمی و کیفی آثار و فعالیت‌های پژوهشی و بخش سوم توانمندسازی استعدادهای برتر بوده که در چهار راهبرد پیگیری می‌شود.

خانم متولیان در ادامه چهار راهبرد را نیز نام برد و بیان کرد: نخست بهسازی نظام پژوهش و توسعه، دوم راهبرد ارتقاء و استانداردسازی زیرساخت‌ها، سوم راهبرد نهادینه سازی و توسعه پژوهش و چهارم ارتقاء و حمایت از استعدادهای برتر در برنامه جدید دنبال می‌شود.

وی در پایان نقشه راه معاونت پژوهش را در سه محور کلی بر مبنای برنامه پنج ساله مجدد تشریح کرد و گفت: محور نخست «استمرار، رشد قوت‌ها و قابلیت‌های گذشته»، محور دوم «اصلاح،‌ ترمیم، بازطراحی فرآیندهای معیوب در جهت رفع آسیب‌ها و چالش‌های موجود» و محور سوم «بسترسازی و ایجاد حرکت تحولی به سمت اهداف متعالی» در راستای تحقق برنامه پنجم، نقشه راه معاونت پژوهش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha