شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
تصاویر/ نشست معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌المللی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مدیران مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه

حوزه/ نشست معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل و رییس سازمان توسعه و ترویج و فرهنگ بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین مسئول بنیاد در قم با مدیران مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سرهنگ مجید جوشقانی در نشستی با مدیران مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه که در قم برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور در این جلسه، نگاه های ارزشمند حوزوی در بازشناسی ظرفیت های رسانه ای فضای مجازی را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: رصد تاثیرگذاری و ارزیابی رویکردها و طرح ها نیازمند تدوین جریانی پویا است.

معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تأکید بر لزوم بازتعریف شیوه های نوین ارائه و مخاطب شناسی، بر اهمیت بهره گیری از ظرفیت های هنر و رسانه تاکید کرد و یادآور شد: هژمونی تمدن غربی ناظر به سرمایه گذاری های فکری، فرهنگی و اندیشه ای است و ارائه آن از بستر هنر و رسانه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه نوع حرکت ما در فضای مجازی می تواند تهاجمی و کنشگری فعال باشد، خاطرنشان ساخت: نباید خود را صرفا در مقام پاسخ قرار داد، باید با رفتار اقدام گونه مبتکرانه و خلاقانه جریان سازی های هنری و رسانه ای هدفمندی را بازطراحی و اجرا نماییم.

جوشقانی در بخش پایانی سخنان خود ضمن انتقاد از شیوه های ضعیف در ارائه محتواهای فاخر دینی و فرهنگی، گزارشی از ساختار بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ارائه نمود و اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ ساری و جاری در طول سال بوده، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نیز بدین منظور طرح های جدیدی را در دستور کار قرار داده است.

وی به تاسیس قرارگاه جهاد تبیین در بنیاد حفظ آثار اشاره نمود و یادآور شد: تمام ملت ایران با تمام طیف ها،سلایق و جریان های سیاسی و فکری گوناگون، نسبت به حوزه شهید و شهادت ارادت خاصی داشته این مهم در ضمیر ناخودآگاه ایشان ریشه دوانده است.

معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ثبت، رصد و پایش الکترونیکی برنامه های دفاع مقدس در سطح کشور را از رویکردهای نوین بنیاد حفظ نشر آثار دفاع مقدس دانست.

سرهنگ احسان راستی نیز در این نشست، گزارشی از سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره ای ارائه و به نقش روحانیت، زنان، تاریخ ادبیات و سازمان هنری و سینمایی در دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: قرار گاه فضای مجازی بنیاد از اسفندماه ۱۴۰۱ با تدوین روش نامه تخصصی عملیات فضای مجازی طراحی و در مسیر رصد و پایش، تحلیل داده و طرح ریزی عملیات تولید، شبکه سازی و انتشار به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته است.

وی با بیان این که رصدها باید ناظر به نیازهای راهبردی و طرح های عملیاتی پیش رو قدرتمندتر پیگیری گردد، خاطرنشان کرد: کارگروه سناریو نویسی دفاع مقدس، کارگروه فنی و مهندسی و حوزه ترجمه و دوبله محتواهای رسانه ای فاخر و نیز انتشار و شبکه سازی رسانه ای از مهمترین اولویت های بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس است.

رییس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، سکوها و شبکه انتشار و بستر ارائه و عناصر انسانی و شبکه سازی را از مولفه های مهم عملیات در حوزه رسانه و فضای مجازی توصیف نمود و اذعان داشت: متاسفانه بخش قابل توجهی از جامعه مخاطبانی سرزمینمان به ویژه حوزه کودک، نوجوان و جوانان ارتباط رسانه ای و اندیشه ای ضعیفی با ظرفیت های رسانه ای فرهنگ دینی دارند.

وی تصریح کرد: نیازمند محفل و بستر و محلی برای ارائه معارف فرهنگ دینی در میان این عزیزان هستیم. بستر بازی های رایانه ای و انیمیشن از برجسته ترین قالب های ارتباط با نوجوانان و جوانان است؛ حمایت و سازماندهی فعالان فرهنگ دینی در فضای مجازی و رسانه، نیازمند توسعه همیاری و همکاری نهادهای دینی و انقلابی است.

حجت الاسلام لقمان پور، مدیر بنیادحفظ آثار استان قم، نیز در بخش دیگری از این نشست با بیان این که در هر بازدید از این مجموعه با ظرفیت های جدید و نوینی روبرو می شویم، خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ و نشر آثار استان قم می تواند نقش حلقه وصل را میان ظرفیت های انقلاب اسلامی ایجاد نماید.

وی بر اهمیت بازطراحی رصد ظرفیت های حوزوی در داخل مجموعه‌های نظام اسلامی تأکید نمود و یادآور شد: پاسخگویی نسبت به نیازها و اقتضائات فعالان حوزوی نهادهای نظام اسلامی و اثربخشی رویکردهای معرفتی در بدنه‌های حاکمیتی نیازمند بازطراحی فرایندی پویاست.

مدیر بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در استان قم بر اهمیت بهره گیری از رویکرد مطالعات راهبردی در فرایند رسانه و فضای مجازی تصریح نمود و یادآور شد: پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی، نیازمند تقویت ارتباط با مراکز مطالعات راهبردی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha