دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پنجمین کنفرانس بین المللی « حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب»، آمریکا را پرچمدار نقض حقوق بشر در جهان خواند و گفت: نشان دادن چهره واقعی آمریکا بر عهده مراکز علمی است تا نسل جوان این حقایق را بداند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در پنجمین کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» در گرگان با اشاره به این که آمریکا پرچمدار نقض حقوق بشر در جهان است، گفت: نشان دادن چهره واقعی و جنایات آمریکا بر عهده مراکز علمی است تا نسل جوان این حقایق را بداند.

بیشتر بخوانید:

آغاز پنجمین کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر انقلاب» در گرگان

رئیس جامعة المصطفی العالمیه، حقوق بشر را واژه ای پربسامد در ادبیات حقوقی و اجتماعی دنیای امروز خواند و اظهار کرد: حقوق بشر یکی از کلیدواژه‌هایی است که تمدن جدید فراوان از آن استفاده می‌ کند و بسیاری از قدرت‌ها در حالی که ناقض حقوق بشر هستند، در جایگاه مدعی، سایر کشورها را مورد بازخواست قرار می دهند.

وی به تبیین نگاه تمدنی به حقوق بشر پرداخت و یادآور شد: در چند هزار سال عمر مدون بشر، تمدن‌های فراوانی در نقاط مختلف عالم شکل گرفت. ما امروز در عالم شاهد تمدنی جدید در چند قرن اخیر هستیم که تا اندازه‌ی زیادی بر عالم تسلط یافته است و البته توفیقاتی نیز به ویژه در پیشرفت‌های علمی و دستاوردهایی در حوزه‌های سلامت و رفاه داشت، اما در کنار دستاوردها، این تمدن ویژگی‌هایی دارد که یکی از این ویژگی‌ها، ادعای انسان محور بودن آن است.

بیشتر بخوانید:

کنفرانس حقوق بشر آمریکایی از جلوه‌های جهاد تبیین است

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: نگاهی که این تمدن به انسان دارد و محصور نمودن آن به خواسته‌های صرفا لذت گرایانه و فردی خطایی است که در این تمدن غربی صورت گرفته است. تمدن مادی در مجموع تفسیری مادی گرایانه از جهان دارد و عالم متعالی را کنار گذاشته است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه، نظام اجتماعی هر تمدنی را مبتنی بر جهان بینی آن خواند و اظهار کرد: تمدن جدید ادعا می‌کند بشر در نظام سازی به نقطه‌ی پایانی رسیده است و از آن با عنوان نظام لیبرال دموکراسی یاد می‌نماید. یکی از ویژگی‌های این تمدن مادی، نگاه سلطه جویانه به عالم است که پدیده تلخ استعمار و به غارت بردن مال و جان میلیون‌ها انسان، یکی از شواهد آن به شمار می‌آید.

وی با اشاره به ظهور شکل جدیدی از استعمار در عصر کنونی توسط مدعیان دروغین حقوق بشر، گفت: آمریکا امروز میراث‌دار و پرچمدار تمدن مادی است. روشن نمودن ابعاد مختلف این نگاه تاریخی سلطه‌جو و همین‌طور نشانه‌های افول آن از وظایف مراکز علمی جهان محسوب می‌شود.

به گفته رئیس جامعة المصطفی العالمیه، حقوق بشر یک دغدغه مهم بین المللی و مورد ادعای همه کشورها حتی دولت‌های زورگو است، اما جمهوری اسلامی ایران پرچمدار تبیین این موضوع مهم و حیاتی در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به برگزار کنندگان پنجمین کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» پیشنهاد داد که در صورت امکان مجموعه مقاله های رسیده به دبیرخانه را به زبان های مختلف ترجمه کنند تا بازتاب بین المللی داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha