دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیشنهاد داد که همایش کتاب سال حوزه علمیه استان فارس برگزار شود تا شاهد آثار فاخر چه در زمینه مباحث اصلی حوزوی که فقه، اصول، تفسیر و کلام است و چه در سایر مباحث باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، ظهر امروز در نشست علمی نخبگان و اندیشمندان حوزه علمیه فارس که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، برگزاری سالگرد مرحوم آیت الله ایمانی بهانه ای برای یک حرکت علمی و فکری در حوزه کهن فارس را مایه خرسندی دانست و اظهار کرد: اینکه دیگران بزرگداشت علما را در حد یک نکوداشت برگزار می کنند، اما نماینده ولی فقیه در فارس آن را تبدیل به یک حرکت فکری در کشور می کند، نشان دهنده نگاه بلند است که امیدواریم این کار الگویی برای سایر حوزه ها در کشور باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به سابقه درخشان حوزه علمیه فارس اشاره کرد و افزود: چهره هایی را می شود در استان فارس نام برد که در آثار و کتاب ها ثبت شده است و اکنون در مجالس و محافل از آنان یاد می شود که موجب افتخار شیعه بلکه باعث افتخار جهان اسلام هستند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حوزه فارس در گذشته در قله بود اما متأسفانه در یک برهه ای دچار رکود شد و آن فعالیت و فرهیختگی که میان عالمان شیراز بود که همیشه حرف اول را در کشور می زدند مقداری رو به کاهش رفته است، من فکر می کنم دغدغه نماینده ولی فقیه در فارس و مدیر حوزه علمیه فارس همین نکته باشد.

وی اظهار کرد: اینکه نماینده ولی فقیه در فارس می گوید ما می خواهیم سهمی وافر در نقشه جامعه علمی کشور داشته باشیم، حرف به ظاهر ساده ای است اما تمهیدات، مقدمات و مطالعه آن کار دشواری است. امیرالمومنین(ع) می فرماید «اگر از چیزی ترسیدی برای اینکه ترس شما بریزد خود را در آن میدان قرار بده»، انداختن در این میدان که باید نشست و بررسی کرد و سال ها تلاش کرد دشوار است، اما ورود حوزه را به نقشه علمی کشور را باید به فال نیک گرفت.

به گفته رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بُعد آموزشی کم و بیش پیشرفت هایی داشته ایم اگرچه میان آنچه باید باشد و آنچه هست فاصله داریم،؛ آموزش هایی نیاز داریم که نسبت به جا های دیگر سرآمد باشد، اما بالاخره مدارس ما از سالیان متمادی کار کرده اند باید فعال تر و پرتلاش تر این کار را به منصه ظهور برسانند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: همایش کتاب سال حوزه علمیه استان فارس برگزار شود تا شاهد آثار فاخر چه در زمینه مباحث اصلی حوزوی که فقه، اصول، تفسیر و کلام است و چه در سایر مباحث باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha