دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به دعای ۳۲ صحیفه سجادیه، هدایت دینی مردم را کاری ارزشمند و مشمول این دعا عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها بردسکن ضمن توصیه به خواندن دعای ۳۲ صحیفه سجادیه، ابراز کرد: حضرت سجاد علیه السلام در بخشی از این دعا می فرمایند: «... وَ أَنْ تَجْعَلَ مَا ذَهَبَ مِنْ جِسْمِی وَ عُمُرِی فِی سَبِیلِ طَاعَتِک، إِنَّک خَیرُ الرَّازِقِینَ»؛ این نکته تاکید دارد که انسان باید عمر خود را در راه طاعت خدا صرف کند.
وی ادامه داد: بنابراین، وقتی انسان عمر خود را در مسیر هدایت دینی مردم قرار دهد، کار ارزشمند و مهمی انجام می دهد و مشمول این دعاست.
حجت الاسلام و المسلمین خیاط با اشاره به لزوم توجه به بندگی خدا و معنویت اظهار کرد: امروز جوانان جامعه مورد هجمه شیاطین و پلیدان هستند که باید دست آنها را گرفت و هدایت و راهنمایی کرد.
مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین درباره پژوهش، نظام جدید آموزش ویژه طلاب خواهر، احیای موقوفات و... نیز مطالبی ابراز و بر آن تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین خیاط در ضمن از بنای در حال ساخت این مدرسه نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات پیش رو قرار گرفت.

طلبه بودن، جهاد است
همچنین مدیر حوزه علمیه خراسان در جمع صمیمی طلاب مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام بردسکن ضمن شنیدن مطالب آنان، با اشاره به نظام جدید جامع آموزش و توجه به نتیجه بخشی و محصول محوری با واگذاری برنامه ریزی ها به مدارس، پاسخ به برخی از سوال ها و مشکلات را با اجرای این نظام محقق خواند.
وی حضور در عرصه طلبگی را جهاد تعبیر و ابراز کرد: انسان می تواند کیفیت زندگی و نحوه گذراندن عمر خود را انتخاب کند؛ بنابراین، اینکه کسی خود را برای دین خدا وقف کند و بنده او باشد، به طور حتم موفق می شود و به برکات زیادی خواهد رسید.
حجت الاسلام و المسلمین خیاط افزود: مسئولان حوزه علمیه نیز موظف هستند که حداقل های لازم را فراهم کنند و تلاش داشته باشند تا مسیر پیش رو به نحو خوبی طی شود.
مدیر حوزه علمیه خراسان از در دست تدوین بودن درسنامه تفسیر سوره برائت خبر داد که می تواند برخی از مسائل مورد نظر طلاب را پاسخ دهد.
در این نشست، حجت الاسلام امینی، امام جمعه بردسکن به بیان مطالبی درباره اهمیت طلبگی و لزوم توجه به مدارس علمیه پرداخت و حجت الاسلام ارزانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام بردسکن گزارشی از تلاش های صورت گرفته ارائه کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha