دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1085934
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: همکاران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به طور شبانه روز در پی رفع و حل دغدغه های حوزویان هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در نشست صمیمی با طلاب مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کاشمر با اشاره به واسپاری تعدادی از کارها به مدارس در راستای نظام یادشده،‌ به برخی از سوال های طلاب پاسخ داد و تاکید کرد که همکاران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به طور شبانه روز در پی رفع و حل دغدغه های حوزویان هستند.
وی از افزایش تعامل ها با دولت و مجلس برای حل برخی از مسائل حوزویان خراسان خبر داد و البته بر این نکته مهم تاکید کرد که باید نکته قرآنی «إِنَّ مَعِیَ رَبّی» را همیشه در ذهن خود مرور کرد و متوجه بود که خداوند بالاخره در همان جایی که انسان دیگر راهی را نمی یابد، به طور حتم کمک می کند.
حجت الاسلام و المسلمین خیاط از شرایط امروز و اهمیت خدمت به دین گفت و تصریح کرد: طلاب علوم دینی باید به خود ببالند چراکه با وجود سختی ها در راه دین قدم برداشته اند.
وی با اشاره به آیه «وَیَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ وَ مَن یَتَوَکَّل عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمرِهِ ۚ قَد جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیءٍ قَدرًا(طلاق/۳)»، وعده الهی است که خلاف آن صورت نمی گیرد. بنابراین باید بندگی کرد و در این زمینه تلاش کرد زیرا اگر در این قسمت موفق باشیم، خداوند نیز کمک می کند.
مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های در پیش رو، ابراز امیدواری کرد که نظام جدید آموزش حوزه علمیه خراسان با دقت در سطوح بینشی، دانشی و مهارتی، پاسخگوی برخی مطالبات و پرسش های آنان باشد که از انتظار داریم از سال تحصیلی ۱۴۰۲ عملیاتی شود.
وی همچنین، تقویت و افزایش خدمات مشاوره ای و هدایت تحصیلی را مهم خواند و بر توسعه بیشتر آن به مدارس شهرستان ها تاکید کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha