شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1086014
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
مطیعی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری بحران کم‌آبی در استان سمنان، از مردم خواست بیش از پیش صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب مبارزه با فساد را از ۲۲ سال گذشته با ۲ هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی شامل خدمت به مردم و برافراشتن پرچم عدالت با هشت فرمان صادر کرده و در اجتماع و دیدار اخیر کارگران هم به نوعی تکرار کردند.

خطیب جمعه سمنان با قدردانی از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شناسایی مفسدان و مبارزه با فساد اظهار کرد: مبارزه با فساد از سوی نیروهای امنیتی و در حوزه نظارتی نیز مطلوب است که با توجه به سرایت آثار مخرب فساد در جامعه، مبارزه با این معضل باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی (۲۵ اردیبهشت) گفت: در کلام امام خمینی (ره) و وصیت‌نامه ایشان با فصاحت و بلاغت خاص، اوج اعتلای زبان فارسی نشان داده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری دغدغه زیاد رهبر معظم انقلاب به حفظ زبان فارسی افزود: ایشان در یکی فرمایش‌های خود درباره زبان فارسی ابراز نگرانی کردند، چرا که معتقد بودند که در حال فرسایش است.

وی اهمیت زبان فارسی در گسترش دین مبین اسلام از جمله در کشور هندوستان را یادآور شد و اضافه کرد: افرادی که برای کسب معارف از کشورهای مختلف به ایران می‌آیند ابتدا زبان فارسی را فرا می‌گیرند.

به گفته وی، غربی‌ها برای غالب کردن فرهنگ خود در کشورمان ابتدا به دنبال تخریب فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند که افراد، مسئولان و دستگاه‌های مرتبط باید در این خصوص هوشیار باشند و از جمله به ترویج شعر اصیل فارسی توجه بیشتری شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تبریک هفته هلال احمر (۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت) گفت: نیروهای هلال احمر همواره در حوادث طبیعی و بحران‌ها بدون چشم‌داشت زحمات زیادی متحمل می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری بحران کم‌آبی در استان سمنان، از مردم خواست بیش از پیش صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha