دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی گفت: عراق در آستانه میزبانی میلیون ها زائر از سراسر جهان است و تشکیل این کمیته اقدامی مبارک برای تسهیل مشکلات پیش روی زئران تلقی می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی در خصوص تشکیل کمیته زیارت میلیونی گفت: عراق در آستانه میزبانی میلیون ها زائر از سراسر جهان است و تشکیل این کمیته اقدامی مبارک برای تسهیل مشکلات پیش روی زئران تلقی می شود.

وی در مورد مسائل منطقه ای از میزبانی بغداد از مذاکرات ایران و مصر استقبال کرد و آن را گواه نقش فعال عراق در جهان عرب و اسلام است.

امام جمعه نجف اشرف در زمینه بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دلیلی بر پیروزی اندیشه مقاومت و شکست تفکر تکفیری است که می خواست پیکر امت عربی و اسلامی را از هم فرو بپاشد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در سطح بین الملل درباره تجاوزات اسرائیل به غزه سخنرانی کرد و گفت: این تجاوز که منجر به شهادت و مجروح شدن ۳۲ تن شد، تجاوزی آشکار تلقی می شود و ما آن را در زمانی محکوم می کنیم که رژیم اسرائیل با بمباران شهرهای آنها به دنبال عادی سازی روابط با اعراب است.

اقدام طالبان در ممانعت از تدریس تفکر شیعی در مدارس، محکوم است

وی در پایان سخنان خود، اقدام طالبان را در ممانعت از تدریس تفکر شیعی در برنامه های درسی مدارس افغانستان محکوم کرد و این اقدام را یک عمل فرقه گرایانه و ظلم به شیعیان دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha