دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ڈاکٹر علی عباسی

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: نهاد ارزشمند هلال احمر، یک نهاد خادم است که در سختی‌ها به پناه نیازمندان تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در همایش مبلغان بشر دوستی که در سالن همایش‌های مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: نهاد ارزشمند هلال احمر، یک نهاد خادم است که در سختی‌ها به پناه نیازمندان تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در حوادث طبیعی و مشکلات موجود، روحیات خدمت‌گذاری فعالین در این نهاد را دیده‌ایم، مطرح کرد: هلال احمر نهادی است که در سخت‌ترین شرایط در کنار افرادی است که نیازمند کمک هستند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه فعالیت هلال احمر بسیار ارزشمند و مورد رضایت خداوند است، عنوان کرد: خداوند محسنین و نیکوکاران را دوست دارد و این آموزه اساسی مکتب اسلام است.

وی با اشاره به اینکه در روایات پیامبر اکرم(ص) آمده است که برترین بندگان خداوند افرادی هستند که به مردم خدمت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این روایات قید دین و مذهب نیامده است و به طور کلی خدمت به بشریت مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه خدمت به خلق یکی از نعمت‌های الهی است، تصریح کرد: افرادی که این فرصت برایشان فراهم شده است باید شکرگذار خداوند باشند و خستگی و ملال به خود راه ندهند.

وی با اشاره به اینکه این خدمت‌رسانی باید با خلوص انجام شود، یادآور شد: اگرچه ما مردم باید همواره از این افراد تقدیر کنیم، ولی اگر خدمت‌رسانی با خلوص نیت انجام شود، خداوند نیز پاداش این اقدام را محفوظ نگه‌ خواهد داشت.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: در دوران کرونا شاهد بودیم در موقعیت‌هایی که حتی خانواده‌ها نیز از مبتلایان دوری می‌کردند، خادمین هلال احمر به میدان آمدند و جانفشانی کردند.

وی با بیان اینکه باید ارتباط میان جمعیت هلال احمر با حوزه علمیه سامان یابد، ابراز کرد: در حوزه‌های علمیه گروه‌های بسیاری از افرادی وجود دارد که آماده خدمت‌رسانی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha