سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1086256
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که لباس روحانیت لباس خدمت به مردم است، گفت: روحانیت در هیچ زمانی خود را از مردم جدا ندانسته و نخواهد دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در همایش مبلغان بشر دوستی که در سالن همایش‌های مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: در دوران کرونا ۱۰ هزار نفر از طلاب خواهر و برادر در کنار نیروهای جهادی افتخار آفرینی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت صحنه‌های زیبایی خلق شده است، مطرح کرد: ملت ایران نشان داد، هر زمانی که خطری پیش بیاید، گروه‌های جهادی و مردمی به‌پا می‌خیزند و در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

مدیرحوزه‌های علمیه افزود: حمایت‌گری و امدادگری در مواقع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی از جمله پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه لباس روحانیت لباس خدمت به مردم است، عنوان کرد: روحانیت در هیچ زمانی خود را از مردم جدا ندانسته و نخواهد دانست.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه روحانیت همواره در کنار هلال احمر خواهد ایستاد، خاطرنشان کرد: این اقدام ناشی از برخوردهای احساسی نیست، بلکه ریشه در تاریخ روحانیت دارد.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی و امداد از روی نوع‌دوستی انجام می‌شود و بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: سطحی که اسلام معرفی می‌کند و بسیار ارزشمندتر است، سطح خداجویی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه رهایی از سوداگری در خدمت به مردم باید مورد توجه قرار بگیرد، یادآور کرد: خدمت بی‌حاشیه به خدمت‌جویان نیز یک امر مهم و مورد توجه است.

وی با بیان اینکه هرچه خدمت در بحران سخت‌تری باشد ارزش بیش‌تری دارد، ابراز کرد: همچنین هرچه سختی بیش‌تری تحمل شود و با صبوری پاسخ داده شود، ارزش خدمت‌رسانی را بالاتر می‌برد.

آیت الله اعرافی نوع خدمت‌رسانی را مدنظر قرار داد و افزود: اوج خدمت‌ها، خدمت به هدایت بشر است.

وی با اشاره به اینکه شتاب و سرعت در خدمت‌رسانی از دیگر مولفه‌های خدمت‌رسانی ارزشمند است، بیان کرد: خدمت را باید سنگین و بسیار انجام دهیم، ولی آن را کوچک بشماریم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه باید نقشه و راه خدمت‌رسانی را بدانیم، اظهار کرد: در عرصه خدمت‌رسانی، باید مراقب باشیم هیچ‌گاه دچار خود بزرگ‌بینی نشویم.

وی ادامه داد: هلال احمر ایران با منطق اسلام می‌تواند نماد و قله خدمت‌رسانی با عیار بالا در جهان باشد.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: حوزه علمیه با هلال احمر در یک جبهه قرار دارد و برای نقش آفرینی در خدمت به مردم مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌ها و همکاری‌های مشترک را با نهادها و سازمان‌های مختلف فراهم کرده است.

وی افزود: هلال احمر با همکاری حوزه‌های علمیه می‌تواند الگوهای جدیدی را به دنیا معرفی کند که در آن انسانیت بالاتر از همه‌چیز باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha