دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ محمود العالی بحرین

حوزه/ شیخ محمود العالی گفت: سخنان وزیر دادگستری درباره مالکیت موقوفات و اسناد آن بسیار خطرناک است، زیرا گروه بزرگی از موقوفات را در معرض تهدید و مصادره قرار می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمود العالی روحانی شیعه بحرینی در جریان اجتماع جوانان در مسجد جماله، در منطقه بلاد القدیم، در منامه پایتخت بحرین گفت: سخنان وزیر دادگستری درباره مالکیت موقوفات و اسناد آن بسیار خطرناک است، زیرا گروه بزرگی از موقوفات را به بهانه اینکه سند رسمی برای آنها وجود ندارد، در معرض تهدید و مصادره قرار می دهد.

وی تأکید کرد: وقف مشروعیت خود را از یک برگه نمی‌گیرد، بلکه از واقف می‌گیرد، بنابراین فروش، انتقال و تصرّف این وقف در زمینه غیر آنچه وقف شده، جایز نیست.

روحانی بحرینی ادامه داد: مشروعیت وقف و احکام ناشی از آن به شرط احراز شرایط واقف است و در تمام فقه اسلامی کسی نیست که بگوید وقف وقفی نیست که حرمت داشته باشد.

وی افزود: هر کشوری با صدور اسناد و مدارک لازم و پیچیده نکردن موضوع، مسئولیت حفظ و حراست از موقوفات را بر عهده دارد و مسئولیت آن حفظ و حراست از موقوفات است و برای اثبات موقوفات به زحمت زیادی نیاز نیست. برخی از این موارد در دفتر علامه سید عدنان ثبت شده است که بسیاری از موقوفات را ثابت می کند و بسیاری از آنها مشهور و معروف است و در بین مردم به وقف شناخته شده است.

شیخ العالی اشاره کرد: مصادره موقوفات موجب بی اعتمادی به مسئولان می شود و انتظار می رود که اعتماد سازی انجام گیرد و این امر مستلزم حذف همه عوامل بحران ساز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha