یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1086629
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
حرم مطهر امام رضا علیه السلام

حوزه/ به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت ششمین ستاره فروزان آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع)، حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، در آستانه ۲۵ شوال برابر با سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت احیاکننده مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع)، گوشه و کنار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) با نصب حدود ۶۰۰ مترمربع کتیبه و پرچم مشکی سیاه‌پوش شد و رنگ و بوی ماتم و عزا گرفت.

در این راستا، دو کتیبه مشکی بزرگ بر بلندای ایوان طلای صحن‌های انقلاب اسلامی و آزادی حرم مطهر نصب شده است که به شعر و عبارت‌هایی همچون «یا صادق آل محمد» مزین است.

گرداگرد ارتفاعات حرم مطهر از جمله دور گلدسته و نقاره‌خانه صحن انقلاب اسلامی، ساعت صحن آزادی و سقاخانه‌های دو صحن جمهوری و انقلاب با نصب پارچه و کتیبه مشکی، سیاه‌پوش شده است.

کتیبه‌های عمودی عرض تسلیت عزای امام ششم شیعیان(ع) نیز در صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی نصب شده است تا فضایی مملو از حزن و اندوه را پیشکش نگاه زائران و مجاوران کند. همچنین ۲۸ پرچم مشکی در صحن پیامبر اعظم(ص) قابل مشاهده است.

شایان ذکر است، چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در صحن‌های کوثر، امام حسن مجتبی(ع) و باغ رضوان نیز با توزیع چای متبرک در ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) در دو شیفت صبح و بعدازظهر (در ساعات ۶ تا ۱۱ و ۱۶ تا ۲۴)، آماده پذیرایی از محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند که برای شرکت در مراسم‌های عزاداری این امام بزرگوار به بارگاه ملکوتی رضوی مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha