چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کد خبر: 1086651
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
حجت الاسلام مسلمی

حوزه/ حجت الاسلام مسلمی گفت: مراسم دسته عزاداری خیابانی نیز به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت  ۱۰:۳۰ صبح از میدان مرکزی به طرف بقعه شیخ نوایی  برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محسن مسلمی امروز در جلسه هماهنگی برنامه های عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) که با حضور ۲۰ هیئت در محل جلسات تبلیغات اسلامی خوی برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) مبارزات سیاسی و فرهنگی مهمی را برای پیشبرد اهداف اسلامی و مقابله با تحریفات بنی امیه و بنی عباس انجام دادند و حضرت از سویی با نشر معارف درست و صحیح دینی و مقابله با تحریفات و تربیت هزاران شاگرد مقابل کج روی های حکومت ایستاد و از سوی دیگر تلاش می کرد با از بین بردن حکومت های غاصب زمینه را برای استقرار یک حکومت الهی و عدل فراهم کند.

وی اضافه کرد: نگاه خاص امام صادق (ع) به موضوع تعلیم و تربیت و پرورش شاگردانی ممتاز برای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) بهترین الگو برای تمامی فعالان فرهنگی و مجموعه های تعلیم و تربیت است و باید این سیره زندگی حضرت را در جامعه پیاده کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی تصریح کرد: هیئات مذهبی، علما و روحانیون و مردم ولایتمدار شهرستان خوی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به صورت دسته روی و عزاداری در مساجد و حسینیه ها به عزاداری خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) مؤسس مذهب جعفری، ویژه برنامه هایی در شهرستان خوی برگزار خواهد شد که به عنوان نمونه می توان به برگزاری مراسم شب شهادت حضرت در مساجد مختلف شهر اشاره اشاره کرد و در مسجد بزرگ نورالله خان نیز مراسم عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام حجت قاسم خانی امام جمعه خوی برگزار می شود.

حجت الاسلام مسلمی گفت: مراسم دسته عزاداری خیابانی نیز به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۰:۳۰ صبح از میدان مرکزی به طرف بقعه شیخ نوایی برگزار می شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha