سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
ش

حوزه / مسئول ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه کشور، بر لزوم شناساندن نهاد حوزه علمیه در عرصه بین المللی تأکید کرد و گفت: باید کمک کنیم جایگاه نهادی دین با محوریت حوزه‌های علمیه در عرصه بین الملل تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلین حسینی کوهساری مسئول ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه کشور، امروز در اولین گردهمایی استادان ادبیات عرب با مدیران مجتمع آموزشی پژوهشی بین الملل حوزه علمیه کشور، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه رسالت بسیار سنگینی نسبت به جامعه بشریت دارند.

وی بر لزوم شناساندن نهاد حوزه علمیه در عرصه بین المللی تأکید کرد و گفت: باید کمک کنیم جایگاه نهادی دین با محوریت حوزه‌های علمیه در عرصه بین الملل تقویت شود.

مسئول ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه کشور، با بیان اینکه نهاد حوزه علمیه در عرصه بین الملل کنشگر بین المللی باشد، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه باید محور و مرجع و انرژی دهنده در شکل دهی امت واحده اسلامی در سراسر جهان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، تصریح کرد: در صورتی امت واحده در جهان شکل می‌گیرد که دانشگاهیان، سیاست مداران، تجار، رسانه‌ها، اصحاب قلم و هنر دنیای اسلام، دور هم جمع شوند.

وی حوزه علمیه را محور راهبری شکل دهی جریان عظیم امت واحده اسلامی در جهان دانست و گفت: در صورتی امت اسلامی شکل می‌گیرد که از تمام ظرفیت دنیای اسلام استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری یادآور شد: حوزه‌های علمیه باید فراتر از مرزهای دنیای اسلام برای تشکیل امت صالحان در پهنه بین المللی و دفاع از همه مظلومان در برابر مستکبران عالم ایفای نقش کنند.

مسئول ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه کشور، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در تمام مقاطع نقشی بین‌المللی داشته‌اند، گفت: حوزه‌های علمیه به تناسب زمانی در نجف، حله، قم، اصفهان و بغداد فعال بوده است.

وی به جریان مجدد بازگشت به دین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: مسیحیت پاپ و کاتولیک، احیای دین خودشان را مدیون امام خمینی(ره) هستند، چون حضرت امام(ره) نه تنها اسلام و شیعه، بلکه دین را در عالم زنده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، به وجود بیش از ۸ شبکه بین الملل برای تبیین مبانی دینی اشاره کرد و گفت: ۸ هزار طلبه زباندان و ۲۵۰۰ طلبه عرب زبانی که زبان مادری آنها عربی است در عرصه بین الملل داریم.

مسئول ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه کشور، به وجود ۲۰ هزار طلبه آذری زبان در عرصه بین الملل اشاره کرد و یادآور شد: امروز بالغ بر ۱۰۰ تشکل حوزوی بین المللی داریم.

وی، با بیان اینکه ۴۷ حوزه علمیه کشور برنامه‌های زبانی اجرا می‌کنند، اظهار کرد: بیش از ۱۵۰شبکه تخصصی در حوزه‌های علمیه کشور داریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با اشاره به بولتن‌های خبری در سطح بین الملل، خاطرنشان کرد: از طریق این بولتن‌های خبری، ماهیانه اخبار چهار مختلف در کشورهای دیگر را در عرصه بین الملل رصد می‌کنیم.

مسئول ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه کشور، از وجود ظرفیت‌های فراوان بین المللی داخل حوزه‌های علمیه خبرداد و یادآور شد: مبلغان، تشکلات بین المللی و ۱۲شبکه از فعالان رسانه‌ای بین المللی در نشر، ترجمه و تحقیق، از مهمترین ظرفیت‌های حوزه علمیه در عرصه بین الملل در داخل کشور می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha