سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ |۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 11, 2024
آیت الله اعرافی و مدیران کاشان

حوزه/ مدیرحوزه های علمیه گفت: به تدریج و طبق برنامه به دنبال واسپاری همراه با نظارت برخی از امور به مدیریت های استانی حوزه های علمیه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه امروز در دیدار نماینده ولی فقیه، مدیر و معاونین حوزه علمیه کاشان که با حضور جمعی از معاونین ستاد حوزه های علمیه در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و موالید نورانی این ماه پربرکت اظهار کرد: طی سالهای اخیر به ۵۵ شهر سفر کرده ام و برخی دیگر از شهرها و استان ها به عنوان سفر معکوس به مدیریت حوزه علمیه آمده اند تا در خصوص آخرین وضعیت مدارس علمیه و فعالیت های علمی و آموزشی آنان بحث و تبادل نظر صورت پذیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به موقعیت مهم و عالم پرور کاشان اشاره کرد و افزود: شهرکاشان با توجه به موقعیت ویژه ای که دارد و فعالیت های اثرگذار آن از برخی از مراکز استان ها پیشرو تر و در موارد متعددی پیشتاز است. وجود ظرفیت طلبگی بالا و عالم خیز بودن بر این اهمیت افزوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین طرح ها و برنامه های جدید حوزه علمیه پرداخت و ادامه داد: برای اولین بار حوزه علمیه طی ۵-۶ سال منظومه فکری خود را مشتمل بر اسناد راهبردی در قالب برنامه ۵ ساله، برش های یکساله و دهها برنامه تحولی تدوین کرده است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: این منظومه بر اساس تمام خدمت‌های گذشته، مطالبات مقام معظم رهبری، مطالعه اسناد راهبردی، برنامه ۵ ساله، مطالبات بدنه حوزه و نیازهای حوزه تهیه شده است.

مدیرحوزه های علمیه به کلان برنامه های مهم و راهبردی و اساسی درحال انجام حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۳۰۰ برنامه تحولی مهم، ۲۰۰ برنامه تحولی خیلی مهم و یکصد برنامه کاملا راهبردی، اساسی و خیلی مهم در دستور کار است که در ذیل هریک از آنها دهها طرح و برنامه جامع همچون گنجینه قرار گرفته است که البته قابل اصلاح می باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان در پایان سخنان تصریح کرد: طی سالهای اخیر حوزه در مقام اقدام و عمل حرکت های نسبتا خوبی را اجرا و علمیاتی کرده است که نمونه مهم آن واسپاری برخی اختیارات به مدیریت های استانی بر اساس برنامه و همراه با نظارت است. رسمیت دادن به دروس خارج و سطوح عالی در شهرها، امتحانات شفاهی، ارتقای استانی و منطقه ای حوزه علمیه استان ها که خود دربردارنده دهها برنامه است، نمونه ای از تحولات سالهای اخیرمرکز مدیریت حوزه های علمیه می باشد.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نماینده ولی فقیه و حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی مدیرحوزه علمیه کاشان نکاتی را مطرح کردند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha