یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/ مراسم سالگرد حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی در ارومیه

حوزه/ بزرگداشت پنجمین سالگرد ارتحال مجاهد نستوه حاج شیخ غلامرضا حسنی روز دوشنبه ساعت ۹:۳۰ صبح در سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی ارومیه برگزار می شود.

به خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، غلامحسین عماری امروز در جلسه ستاد هماهنگی مراسم ارتحال حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی که در سالن جلسات شهید سلیمانی فرمانداری ارومیه برگزار شد با بیان این که حجت الاسلام والمسلمین حسنی تاریخ آذربایجان غربی است، اظهار داشت: نسل ما درست است که میرزای شیرازی را ندیده است اما به عیان مرحوم حسنی و شجاعت و رشادت هایش را مشاهده کرده است و لذا امروز همه وظیفه داریم برای این شخصیت بزرگداشتی در خور شأن برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: شخصیت والای عالم ربانی و مجاهد نستوه حاج اقا حسنی در تمامی ابعاد ، مبارزات ، وحدت ، حمایت از تولید ، ترویج دین و فرهنگ، آئین و مکتب همه ستودنی است و باید به نحو احسن به آن پرداخت شده و به نسل جدید شناسانده شود.

فرماندار ارومیه افزود: باید تمام تلاش خودمان را به کار ببندیم مراسم گرامیداشت حاج آقا حسنی یک مراسم پرشور و عظیم باشد و لذا حضور روحانیت شیعه و اهل سنت و تأثیرگذاران استان در این مراسم می تواندبدان ارج والایی بدهد.

وی با تأکید بر لزوم پوشش رسانه ای این مراسم، اضافه کرد: مجموعه ها، نهادها و ... باید در این مراسم حضور مؤثر داشته باشند و رسانه ها در این بخش نقش بی بدیلی دارند تا با انعکاس برنامه های بزرگداشت مرحوم حسنی و فعالیت های وی در طول تاریخ وی را به نسل جوان معرفی کنند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام حسن محمدی با بیان این که روحانیت همیشه در دفاع از انقلاب و حقوق مردم پیش قدم بودند، گفت: در هیچ کجای دنیا مردم هیچ قشری را به اندازه روحانیت شیعه دوست ندارند و روحانیت به عنوان خادم مردم بالاترین درصد شهدا را در دفاع مقدس برای نظام اسلامی تقدیم کرده است و مردم نیز همیشه خود قدردان روحانیت بوده اند.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی آرزوی انبیاء برآورده شد و برای کسانی که پیرو مکتب انبیا بودند زمینه فراهم شد و ما مثل غرب نیستیم که به استوره سازی دست بزنیم، بلکه دارای استوره ها و الگوهای فراوانی هستیم و آذربایجان غربی بر خود می بالد که شخصیتی هم چون مرحوم حسنی را دارد و لذا وظیفه داریم از این شخصیت در تاریخ به نحو احسن محافظت کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان این که برگزاری مراسم یادبود مرحوم حسنی با همکاری شورای شهر و شهرداری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: معرفی حاج اقا حسنی به مردم، در واقع مرعفی الگو های مقاومت و ولایتمداری آذربایجان غربی به نسل جوان است.

بزرگداشت پنجمین سالگرد ارتحال مجاهد نستوه حاج شیخ غلامرضا حسنی روز دوشنبه ۱ خرداد راس ساعت ۹:۳۰ صبح در محل سالن آمفی تئاتر شهیدقاسم سلیمانی خیابان دفاع مقدس ارومیه با حضور مسئولین کشوری، لشگری، استانی و آحاد مردم ارومیه برگزار خواهد شد. ویژه برنامه ای هم با حضور اندیشمندان، علما، متنفذین و عموم مردم آذربایجان غربی بر سر مزار آن مرحوم واقع در باغ رضوان ارومیه قطعه شهدا برگزار خواهد شد.

بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حسنی در ارومیه برگزار می شود

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha