شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یاسوج

برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد با شکوه و جلوه خاصی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج؛ برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد با شکوه و جلوه خاصی برگزار شد این برنامه در یاسوج مرکز استان و در ستاد سپاه فتح با حضور گسترده مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده های ایثارگران برگزار شد.

در این آیین حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی سالروز آزادی خرمشهر را به ملت شریف ایران و استان تبریک گفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: ملتی که دین را در هر شرایطی یاری کند، خداوند هم او را یاری خواهد کرد؛ در شرایطی انقلاب کردیم که همه استعمار و استکبار دشمن ما بودند اما بر آن‌ها پیروز شدیم.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: کمتر کسی تصور می‌کرد بعد از پیروزی انقلاب دشمنان این سرزمین با جنگ تحمیلی می‌خواستند انقلاب و نظام را سرنگون کنند، لذا تلاش‌های بسیاری کردند و هزینه های زیادی شد ترورهای کور و ترور شخصیت ها اما ذره‌ای در صف مردم خللی وارد نشد.

وی یادآور شد: دشمنان در همین جنگ ترکیبی اخیر با لشکرکشی و اردوکشی خیابانی فکر کردند که می‌توانند انقلاب را به زانو درآورند اما باز در این میدان شکست خوردند به جهت اینکه ملت به یاری دین خدا آمده و ارزش‌های الهی آرمان ملت است؛ ما از اسلام عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

سردار خرمدل هم در جمع صبحگاه مشترک نیروهای نظامی استان گفت: روز حماسه‌ساز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر است؛ این روز نماد مقاومت ایستادگی و رشادت مردم ما در طول دفاع مقدس است که الگو و سرآمد همه روزها به شمار می رود.

برپایی آیین باشکوه ۳ خرداد در کهگیلویه و بویراحمد / تأکید بر فتح خرمشهرهای دیگر با مجاهدت و تلاش مستمر

فرمانده سپاه فتح با تشریح اقدامات انجام گرفته در سوم خرداد افزود: به لحاظ موقعیت خرمشهر و وضعیت آب و هوایی که در آن نقطه بود و فشارهای سیاسی و روانی که در جامعه ما بود و تبلیغات دشمن علیه ما، این پیروزی هم برای ما حیاتی بود و هم نگهداشت خرمشهر برای عراق حیاتی بود.

وی افزود: یکی از جلوه های اصلی فتح خرمشهر خدامحوری بود. امام فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؛ این کار جلوه‌ای از ولایت مداری بود.

برپایی آیین باشکوه ۳ خرداد در کهگیلویه و بویراحمد / تأکید بر فتح خرمشهرهای دیگر با مجاهدت و تلاش مستمر

در سایر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد هم چنین برنامه‌هایی برگزار شد. در گچساران فرمانده تیپ ۱۵ امام حسن بهبهان اظهار کرد: در زمان جنگ تمام رزمنده ها با ایثار و شجاعت در مقابل دشمن تا دندان مسلح بعث عراق ایستادند.

وی بیان کرد: ایستادگی و از خودگذشتگی رزمندگان باعث آزادی خرمشهر و سربلندی ایران اسلامی شد.

فرمانده تیپ ۱۵ امام حسن(ع) بهبهان تصریح کرد: حاج قاسم تربیت یافته مکتب عاشورایی بود که توانست بار دیگر ایثار و رشادت انقلاب اسلامی را به دنیا نشان دهد.

سردار رفیق دوست عنوان کرد: سردار سلیمانی در دنیا به محبوبیتی رسید که دشمنان هنوز از نام او هراس دارند.

وی گفت: با تلاش دانشمندان و فرزندان ایران اسلامی از لحاظ تجهیزات نظامی و دفاعی بیشتر تولیدات ما داخلی است.

برپایی آیین باشکوه ۳ خرداد در کهگیلویه و بویراحمد / تأکید بر فتح خرمشهرهای دیگر با مجاهدت و تلاش مستمر

فرمانده تیپ ۱۵ امام حسن بهبهان ادامه داد: ما در حال حاضر هیچ نقطه ضعفی نداریم بجز کمی در بخش اقتصاد دارای مشکل هستیم که باید برطرف شود.

سردار رفیق دوست بیان کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و همیشه پشت سر نظام و دولت ایستاده اند و همه مسئولین باید پای کار آمده و به وظایف خود خوب عمل کنند.

فرمانده تیپ ۱۵ امام حسن بهبهان اظهار کرد: ما ۴۳ سال محکم ایستاده ایم، در حال حاضر دشمنان به دنبال بی بند و بار کردن جامعه ایران اسلامی هستند، می خواهند بی حجابی را در ایران گسترش داده و جامعه را مایوس کند.

برپایی آیین باشکوه ۳ خرداد در کهگیلویه و بویراحمد / تأکید بر فتح خرمشهرهای دیگر با مجاهدت و تلاش مستمر

وی افزود: ما جامعه توانمند و پویایی هستیم و از پیچ های پرتلاطم نیز عبور خواهیم کرد، ما شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده ایم، نخواهیم گذاشت به ایران اسلامی لطمه ای وارد شود مگر از روی جنازه تک تک ما عبور کنند که این رخ نخواهد داد.

در دیشموک و قلعه رئیسی و بهمئی و چرام و باشت و دنا نیز چنین مراسمی برگزار شد.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha