دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری

حوزه/ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید فرصت مهارت آموزی به سمت اشتغال هدایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مهارت آموزی در راستای کیفیت اشتغال برای داوطلبین کار و افراد جامعه نقش مهم و موثر دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها از توانایی لازم برای تربیت نیروی ماهر برخوردار نیستند، مطرح کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که پروژه‌ها در سطح کشور پیوست مهارتی داشته و حرکت به سمتی باشد که افراد دارای مهارت در جامعه در تمام سطوح بیش‌تر شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید فرصت مهارت آموزی به سمت اشتغال هدایت شود، عنوان کرد: مهارت آموختگان مراکز فنی و حرفه‌ای عموما شاغل می‌شوند و این موضوع بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود عرب نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های بخش‌های مختلف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم شاهد نگاه متفاوت به آموزش‌های مهارتی هستیم.

وی با بیان اینکه انتظار دولت ایجاد نهضت مهارت آموزی برای توسعه اشتغال است، تصریح کرد: این انتظار زمانی محقق می‌شود که برنامه‌ریزی برای مهارت‌ آموزی مبتنی بر نیاز بازار کار باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به اینکه باید در آموزش‌های مهارتی از عرضه محوری پرهیز کنیم، یادآور شد: باید تقاضا محور نسبت به نیازهای امروز و آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha