دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ علی رحمه - بحرین

حوزه/ شیخ علی رحمه روحانی بحرینی، گفت: علما وقتی به وظایف مشروع خود عمل می کنند، هدفشان مخالفت با کسی نیست، اما امانتی است که بر گردن آنها قرار دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی رحمه روحانی بحرینی و خطیب جمعه مسجد امام صادق (علیه السلام) در شهرک الدراز، در غرب منامه پایتخت بحرین، گفت: علما وقتی به وظایف مشروع خود عمل می کنند، هدفشان مخالفت با کسی نیست، اما امانتی است که بر گردن آنها قرار دارد.

وی اشاره کرد: علما در آنچه خداوند حلال و حرام کرده، امانتدار رسولان هستند و از اینجا آنچه بر رسولان و ائمه (علیهم السلام) پیش از آنان از مصیبت‌ها و عذاب‌ها در راه عمل به مسئولیت های دینی و وظایف شرعی آنان گذشت، برای این عالمان هم اتفاق می افتد.

وی افزود: یکی از نعمت های خداوند برای ما در بحرین این است که علمای ربانی را به ما عطا کرد و همین که از آزادی وی خوشحال شدیم، احضار شیخ محمد صنقور و بازداشت وی، موجب دردمندی ما شد.

شیخ رحمه اشاره کرد: در عصر حاضر در میان علمای ارجمند و وارسته ما که مؤسسات علمی به آنها افتخار می کنند و مجالس فکری با آنها زینت می گیرد، عده ای از علما از جمله شیخ محمد صنقور هستند. شیخ صنقور درجات علم و عمل و بصیرت و تقوا و اخلاص برای خدای متعال و خدمت به بندگان را در خود جای داده است.

شیخ رحمه خاطرنشان کرد که شیخ صنقور پس از توفیق خداوند متعال توانست با کوشش و تلاش خود در کسب علوم و معارف دینی به درجات رفیع و جایگاه عالی دست یابد و کتابخانه اسلامی و فکری را به مؤلفات بسیار مفیدی در علوم و معارف مختلف بهره مند سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha