یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مردانپور

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: طلاب طرح امین جدای از آموزش و پرورش نیستند و به عنوان کمک کار آموزش و پرورش زیر نظر مدیر مدرسه برای پاسخ گویی به شبهات و سوالات دینی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین مردان‌پور در آیین اختتامیه مدارس امین حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، اظهار کرد: امروز طرح امین به یک گفتمان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از ابعاد مختلف دارای جایگاه مهمی است، مطرح کرد: اهمیت این مجموعه آن‌قدر بالا است که کوچک‌ترین اقدام در این حوزه، می‌تواند نگاه دوستان و دشمنان را به خود جلب کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز در سطح کشور فعالیت دارند، عنوان کرد: اگر ارتباط این دانش آموزان با خانواده خود را نیز در نظر بگیریم، درخواهیم یافت که قالب جمعیت کشور را آموزش و پرورش شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه در تمام نقاط کشور شعبه دارد، خاطرنشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، صلاح و فساد جامعه به صلاح و فساد آموزش و پرورش بستگی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مردان‌پور با بیان اینکه فعالین تمام عرصه‌های مورد نیاز جامعه از خروجی‌های آموزش و پرورش هستند، تصریح کرد: این افراد دوره تربیتی و آموزشی خود را در آموزش و پرورش به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن کریم مسئولیت اصلی تربیت افراد با خانواده‌ها است، یادآور شد: اگرچه آموزش و پرورش نقش بسیار موثری در عرصه‌های تربیتی دارد اما این مجموعه تنها کمک کار تربیتی خانواده‌ها است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم افزود: طلاب طرح امین نیز جدای از آموزش و پرورش نیستند و به عنوان کمک کار آموزش و پرورش زیر نظر مدیر مدرسه برای پاسخ گویی به شبهات و سوالات دینی فعالیت دارند.

وی از اعلام فراخوان برای گسترش طرح امین در سال گذشته خبرداد و افزود: در سال ۱۴۰۰ تنها ۱۵۰ نفر در طرح امین فعال بودند که فراخوان صورت گرفته این تعداد در سال گذشته به بیش از هزار نفر رسید.

حجت الاسلام والمسلمین مردان‌پور اضافه کرد: در این فراخوان اعلام شده ۳ هزار نفر از طلاب برادر و خواهر ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از ۷۰۰ نفر طلبه برادر و بیش از ۶۰۰ نفر طلبه خواهر پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی و مهارتی برای این افراد برگزار شده است، ابراز کرد: علاوه‌بر دوره‌های غیرحضوری، ۱۹ عنوان دوره حضوری نیز در داخل استان برگزار شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در سال گذشته تمام نواحی و بخش‌های استان را پوشش داده‌ایم، بیان کرد: طبق ارزیابی‌های سه‌گانه‌ای که انجام شده است بیش از ۹۰ درصد مبلغین رتبه بالایی کسب کرده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه مبلغان طرح امین ۶۸ فعالیت در مدارس را دنبال می‌کنند، اظهار داشت: در سال گذشته شاهد برگزاری ۹۳۴ هزار و ۵۴۱ فعالیت توسط مبلغین طرح امین در مدارس بوده‌ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha