یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه یکی از اساسی‌ترین و با اولویت‌ترین مجموعه‌ها برای کار فرهنگی، آموزش و پرورش است، گفت: کسی که فرهنگ را درک کند، قطعا این مسئله برای او بدیهی است که باید بیشترین سرمایه گذاری، چه معنوی و چه مادی، را در عرصه آموزش و پرورش داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شب گذشته در دیدار با محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه ارتباط خوبی با مجموعه آموزش و پرورش در استان حاکم است، اظهار داشت: اتفاقات مبارکی در شورای همکاری‌ها در استان رخ داده که قابل تقدیر است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اساسی‌ترین و با اولویت‌ترین مجموعه‌ها برای کار فرهنگی، آموزش و پرورش است، گفت: کسی که فرهنگ را درک کند، قطعا این مسأله برای او بدیهی است که باید بیشترین سرمایه گذاری، چه معنوی و چه مادی، را در عرصه آموزش و پرورش داشته باشیم.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه برخی از سیاست‌های اشتباه در رابطه با آموزش و پرورش، به عدم درک درست از کار فرهنگی بر می‌گردد، یادآور شد: معتقدم آموزش و پرورش بالاترین اهمیت را در بین وزرات‌خانه‌ها دارد و لذا بسیاری از هزینه‌هایی که در دیگر قسمت‌ها انجام می‌شود و خروجی آن مشخص نیست را می‌توان برای تقویت عرصه نظام تعلیم و تربیت استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه نگاه تحولی دولت باید در بخش آموزش و پرورش نیز حاکم شود، اظهار کرد: نگاه مثبت دولت نسبت به دانشگاه فرهنگیان که باعث شد برخی نگرانی‌ها در این حوزه برطرف شود، قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، در ادامه با تأکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت به سمت مهارت افزایی حرکت کند، یادآور شد: خروجی یک فرد در این سیستم باید شخصی باشد که توانایی تولید ثروت داشته باشد، نه صرفا یک مدرک کسب کند.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از افرادی که در این سیستم تربیتی حضور دارند، توانایی تولید ثروت را به درستی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه نگاه تحولی در این عرصه از ضرورت‌هاست، خاطرنشان کرد: برخی از افراد با وجود آنکه رزومه و مدارک بالایی دارند، اما توانایی تولید ثروت را ندارند و بیکار هستند.

وی از مشکلات موجود در سیستم تعلیم و تربیت فعلی را کثرت سنوات عنوان کرد و گفت: شاید بتوان بسیاری از مطالب ارائه شده را در تعداد سال‌های کمتری به دانش‌آموزان ارائه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، تصریح کرد: آنچه لازم است، آموزش تکنیک مطالعه و نحوه یادگیری به دانش‌آموزان است، چرا که نحوه مطالعه و آموزش هر درس با درس دیگر و مبحث دیگر متفاوت است و این مسئله را باید به دانش‌آموزان آموزش داد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha