دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسئول دانشگاه ادیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که تقویت مراکز تخصصی از جمله سیاست های حوزه علمیه خراسان است، گفت: می توان همکاری میان دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی و این حوزه را با رویکرد افزایش پذیرش طلبه دنبال کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد غفوری نژاد، مسئول دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی شعبه مشهد با حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط در این دیدار با بیان این که تقویت مراکز تخصصی از جمله سیاست های حوزه علمیه خراسان است، گفت: می توان همکاری میان دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی و این حوزه را با رویکرد افزایش پذیرش طلبه و دانش پژوه دنبال کرد و اقدام هایی را در همین راستا برنامه ریزی و پیاده سازی نمود.

وی بر تقویت فعالیت حوزه علمیه خراسان در عرصه بین الملل بخصوص با توجه به زیست بوم آسیای مرکزی و همچنین شرق و جنوب شرق تاکید و تصریح کرد: این امر با نظر به اسناد بالادستی، برای تاثیرگذاری آن بعنوان دومین حوزه علمیه شیعی مورد عنایت است و دانشگاه ادیان نیز می تواند در این عرصه برنامه ریزی و همکاری لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط به ارتباط علمی پژوهشی در عرصه نشریات و مجلات با دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی بعنوان زمینه دیگری برای همکاری های متقابل اشاره کرد که می توان از ظرفیت ماده واحده نیز بهره برد.

مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین برگزاری نشست ها و همایش هایی با موضوعات مختلف روز و با عنایت به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در عرصه بین الملل را از دیگر ساحت های همکاری فی ما بین حوزه علمیه خراسان و دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی عنوان نمود و بر اهمیت رشد و اعتلای آن تاکید کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین غفوری نژاد، مسئول دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی شعبه مشهد با اشاره به همکاری های گذشته با حوزه علمیه خراسان، بر اهمیت تقویت آن تاکید کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha