شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله العظمی اسحاق فیاض

حوزه/ آیت ­الله اعرافی، مدیر حوزه ­های علمیه و هیئت همراه با حضور در بیت حضرت آیت ­الله فیاض، از مراجع نجف اشرف، با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه و هیأت همراه با حضور در بیت حضرت آیت الله شیخ محمد اسحاق فیاض، از مراجع نجف اشرف، با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مرجع جهان تشیع، حوزه های علمیه را مایه حفظ شیعیان و مسلمانان در طول تاریخ دانستند و به ویژه حوزه علمیه نجف را حافظ کیان اسلامی کشور عراق در سالیان متمادی اختناق و ظلم بعثی ها برشمردند.

معظم له در ادامه، ظلم بعثی ها و صدام علیه حوزه های علمیه را در طول تاریخ کم نظیر تلقی نموده و گفتند: حوزه علمیه نجف با مقاومت و پایداری، هویت خود را حفظ نموده و در خلال سالهای اخیر، رشد مناسبی پیدا کرده است.

ایشان توجه به دشمنان و توطئه های آنان را برای حوزه های علمیه ضروری دانستند و همکاری حوزه های علمیه دنیای اسلام و به ویژه حوزه علمیه قم و نجف را ضروری دانستند.

حضرت آیت الله اسحاق فیاض ضمن استماع گزارش برخی از فعالیت های حوزه های علمیه ایران، از مطالعات عرصه های فقه معاصر تقدیر کردند و پاسخگویی حوزه های علمیه به نیازهای جامعه اسلامی، به ویژه نظام اسلامی در ایران را با اهمیت توصیف کردند.

در ابتدای دیدار نیز آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور تعدادی از کتب جدید الانتشار در زمینه فقه معاصر را به ایشان اهدا کرده و گزارشی از برنامه های و فعالیت های فعلی حوزه‌های علمیه ارائه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: افزایش تعامل ایران و عراق و حوزه‌های علیمه قم و نجف مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان نسبت به حفظ سنت‌های اصیل حوزوی تاکید دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • .. IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    آفرین