پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
ایت الله نیازی

حوزه/نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت:ایجاد فضای آموزشی طرب انگیز و بانشاط از رسالت های مهم اساتید و کادر مدارس علمیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در دوره مهارت‌های عمومی تدریس ویژه اساتید حوزه علمیه لرستان، که در مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز برگزار شد، با اشاره به اینکه اساتید باید در تربیت طلابی مهذب، سخنور و توانمند تلاش کنند، اظهار داشت: اساتید و کادر مدارس علمیه باید با هم‌فکری، انسجام و داشتن روحیه تیمی معنوی، در تربیت طلاب گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از وسایل نوین کمک آموزشی باید در رأس برنامه‌ریزی‌های اساتید برای ارائه علوم مختلف حوزه به طلاب باشد، گفت: بهره گیری از تجربه ارزشمند اساتید موفق علوم حوزه از دیگر برنامه‌هایی است که کارکنان مدارس علمیه باید در برنامه خود قرار دهند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، دستور به انجام تکالیف علمی پژوهشی را از دیگر وظایف اساتید مدارس علمیه برشمرد و خاطرنشان کرد: اساتید باید برای برگزاری جلسات مباحثه، فهم عمیق مطالب تهذیبی، آموزشی، پژوهشی و همچنین رفع اشکال طلاب تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نیازی، ایجاد فضای با نشاط آموزشی در مدارس علمیه را از دیگر وظایف اساتید مدارس علمیه دانست و اظهار کرد: داشتن روحیه تیمی معنوی، استمداد از معصومین(ع)، توکل و توسل از دیگر وظایف اساتید است.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های دانش افزایی مهارت‌های عمومی تدریس، باید به صورت دوره‌ای برای اساتید مدارس علمیه برگزار شود، گفت: امید می‌رود با برگزاری این دوره‌ها شاهد رشد بیش از پیش تهذیبی، علمی و پژوهشی در بین طلاب باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha