دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اساتید مدارس علمیه در کنار رشد علمی طلبه، نباید از رشد اخلاقی و معنوی آنان غافل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی در دوره دانش افزایی و استاندارد سازی سوال برای اساتید مدارس علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اساتید مدارس علمیه مدرسه امام صادق(ع) در کنار رشد علمی طلبه، نباید از رشد اخلاقی و معنوی آنان غافل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: رسالت اساتید در حوزه علمیه بسیار سنگین است، چرا که صیانت از هویت حوزه و شخصیت طلبه‌ها بر عهده شما اساتید است و می‌توانید با ارتباط سازنده موجب تحول اخلاقی و معنوی در طلاب شوید.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: لازم است اساتید با هنرنمایی و مهارت‌های تدریس، کاری کنند تا سرفصل‌ها و مباحث دروس به صورت عملی و کارگاهی به مرحله اجرا در آورده شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: یکی از مهمترین بخش‌ها در تربیت طلاب و اساتید علوم دینی، تربیت فکری و اخلاقی آنان است و اگر این گونه تربیت‌هایی به خوبی شکل گرفته و به پیش برده شود، بادهای تند حوادث نیز نمی‌تواند آنان را به لرزه درآورده و تکان دهد.

وی ادامه داد: اساتید حوزه‌های علمیه، افزون بر ضرورت برخوردار بودن از علم و تقوا، باید در خط مقدّم جهاد تبیین، حضور فعالانه و جهادی داشته باشند.

وی اظهار کرد: اهمیت طرح سوال، کمتر از آموزش نبوده و در بسیاری از موارد ارزشیابی مناسب و دقیق می‌تواند از یک‌سو منجر به ارتقای کیفیت آموزش و ارزشیابی علمی و دقیق طلاب شود و از سویی دیگر، اساتید را به سمت شیوه‌های نوین تدریس و انتقال موثر محتوای درسی به طلاب سوق دهد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: این دوره در راستای آشنایی اساتید حوزه علمیه استان قزوین با سوالات استاندارد برگزار می‌شود تا طلاب را ارزیابی کنند که چه مقدار به اهداف تعیین شده دست یافته‌اند.

اساتید در کنار رشد علمی از رشد اخلاقی و معنوی طلاب غافل نشوند

انتهای پیام /

اساتید در کنار رشد علمی از رشد اخلاقی و معنوی طلاب غافل نشوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha