شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌ الله سید احمد علم‌الهدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: این را بدانید؛ نفوذ دشمن به این معنا نیست که شما فکر کنید یک آقایی با گذرنامه آمریکایی یا صهیونیست در یک نهاد دولتی مشغول به کار شود یا در دانشگاه تدریس کند. نفوذ همیشه با ده‌ها واسطه صورت می‌گیرد و اینجا همان موقعیتی است که شما باید در آن هوشیاری داشته باشید تا سرانجام کار به جایی نرسد که یک کارمند میان‎رده یا یک استاد مدعو، در محل کار، خبرچین دشمن شود و یا در کلاس درس، فرزندان معصوم ما را در دانشگاه علیه نظام تحریک کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی، در دیدار با مدیرکل و مسئولان حراست ادارات استان که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های یک نظام اسلامی، آن است که عملکرد نهادهای امنیتی آن براساس قانون و اخلاق باشد که به برکت انقلاب اسلامی، این مهم تا حدی حاصل شده که امروزه در حوزه‌های علمیه، فقه امنیت به‌عنوان یک مسئله اصلی در حال تدریس است و در هر فراز نیز می‌توان از شیوه عملکرد نهادهای امنیتی نظام مثال‌ها و مصادیق متعددی را ذکر کرد.

حراست، چشم بینای جامعه

وی افزود: مبانی فقه امنیت بر پایه احادیث و روایات بسیار مستدل و مستحکم بنا شده و در نمونه‌های زیادی از مستندات تاریخ اسلام، می‌توان به اصول و فروع آن اشاره کرد. از این میان، می‌توان به جریان نگارش نامه وجود اقدس امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر نخعی اشاره کرد؛ زمانی که او را به مصر اعزام کردند و امروزه از این نامه به‌عنوان مانیفست کامل حکومت اسلامی یاد می‌شود. در این دستورالعمل، حضرت به‌صراحت می‌فرماید «وَاجعَل عُیُوناً لِلنّاس» یعنی برای مردم، حکومت و لشکر اسلامی چشمانی تعیین کن که نظام اسلامی را از مسائل مختلف آگاه کند. این معنا به‌طور مشخص اشاره به همین سازوکار اطلاعاتی و نهادهای امنیتی دارد که باعث می‌شود تا امروزه این دستگاه را چشمان بینای جامعه در هر موقعیت بدانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در هر شغل و حرفه‌ای که در جامعه تعریف می‌شود، دغدغه پیرامون جزئیات مسائل کاری به‌عنوان دغدغه اصلی افراد مطرح نیست زیرا انسان با این هدف مشغول به کار و تلاش می‌شود که زندگی خود را تأمین کند و در عمل، این شغل است در خدمت زندگی افراد قرار می‌گیرد اما همه عزیزان مجاهد و پرتلاشی که در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مشغول به کار هستند، باید تا حدی بر شغل خود حساسیت داشته باشند که گویا زندگی آن‌ها در خدمت حرفه آن‌ها قرار دارد و بنا بر این است که اصل بر حاکمیت شرع و دین در شئون شغلی آن باشد.

غفلت در تأمین امنیت، غیرقابل‌جبران است

وی ادامه داد: پس از اینکه شما این مسئولیت را قبول کردید، یکسری تکالیف و وظایفی به سراغ شما می‌آید که برایتان واجب شرعی تلقی می‌شود و هم‌تراز با واجبات، تکلیفی بر عهده شما خواهد بود. دلیل این امر نیز آن است که نهادهای امنیتی که در کشور ما به‌مثابه چشم جامعه محسوب می‌شوند اما نه چشم یک جامعه عادی بلکه چشم جامعه‌ای که برای تحقق حاکمیت دین خدا، خون‌های بسیار تقدیم اسلام کرده و در آن، چه‌بسا مادران و پدرانی که فرزند، همسرانی که شوهر و فرزندانی که پدر تقدیم دین خدا کرده‌اند تا عزیز آن‌ها، شهید راه حاکمیت اسلام باشد.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: اینجاست که اگر این چشم اراده کند که نبیند و در اثر غفلت، پلک بر هم بگذارد، ظلمی مرتکب شده که غیرقابل‌جبران است.

مراقب نفوذ در نظام تعلیم و تربیت باشید

وی تأکید کرد: این را بدانید؛ نفوذ دشمن به این معنا نیست که شما فکر کنید یک آقایی با گذرنامه آمریکایی یا صهیونیست در یک نهاد دولتی مشغول به کار شود یا در دانشگاه تدریس کند. نفوذ همیشه با ده‌ها واسطه صورت می‌گیرد و اینجا همان موقعیت غیرقابل‌جبرانی است که شما باید در آن هوشیاری داشته باشید تا سرانجام کار به جایی نرسد که یک کارمند میان‎رده یا یک استاد مدعو، در محل کار خبرچین دشمن شود و یا در کلاس درس، فرزندان معصوم ما را در دانشگاه علیه نظام تحریک کند. بر همین اساس، عزیزانی که در نهادهای اقتصادی فعالیت دارند، بدانند که مسئولیت رصد فضایی را بر عهده دارند که معیشت مردم به آن گره خورده و عناصر نفوذی دشمن یا افراد سودجو برای سوءاستفاده از آن مترصد کوچک‌ترین غفلت هستند. به‌موازات این، مجاهدانی هم که در نهادهای آموزشی همچون آموزش و پرورش یا دانشگاه‌ها فعالیت دارند، بدانند که مسئول پایش روزنه‌ای هستند که دشمن برای استحاله فرهنگی جامعه و ربودن دل و ذهن سرمایه انسانی نظام، لحظه‌ای از آن غفلت نمی‌کند.

در ابتدای این دیدار، مجتبی مجدی مدیر حراست کل خراسان رضوی هم با اشاره به فعالیت بیش از ۸ هزار نیروی حراست در سطح ادارات استان، از تعریف ۱۸۶ محیط حراستی در خراسان رضوی خبر داد و بیان کرد: راهبرد اصلی حراست کل استان، شناسایی گلوگاه‌های فساد در نهادهاست و بر همین اساس، در سال گذشته بر مبنای حضور حراست‌ها در محیط‌های تعریف‎شده، بیش از ۲۳ هزار خبر به مرکز مخابره شده و بنابراین امروزه می‌توان حراست را چشم بینا و پنجه قدرتمند فسادستیزی دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha