شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ دبیر بین‌المللی بنیاد غدیر در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در ایام عید غدیر و دهه ولایت ۳۰ عنوان برنامه در این استان اجرا می‌شود، گفت: موضوع غدیر به قدری مهم است که در قرآن نیز به آن تأکید و توصیه شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان آذربایجان شرقی، امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای بزرگداشت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و شهدای هفتم تیر، با بیان اینکه در این ایام بیش از ۳۰ عنوان برنامه در استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: موضوع غدیر به قدری مهم است که در قرآن نیز به آن تأکید و توصیه شده و ۳۳۰ آیه قرآن در ارتباط با علی ابن ابیطالب(ع) آمده است.

حجت‌الاسلام کاملی‌فر افزود: راه‌اندازی پویش مردمی در فضای مجازی، مسابقه کتابخوانی و خطبه غدیر، اطعام غدیر، برگزاری جشن در مساجد و حسینیه‌ها، توزیع نان رایگان و تجمع و پیاده روی غدیریون در این دهه از جمله برنامه‌هایی دهه غدیر در آذربایجان‌شرقی است.

وی با بیان این‌که واقعه غدیر یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین فرازهای تاریخ اسلام و بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است، گفت: در تاریخ اسلام واقعه‌ای به عظمت غدیر وجود ندارد که مکمل طریق انبیای الهی باشد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان آذربایجان شرقی، با تأکید بر این‌که غدیر نقشه راهی برای جهان اسلام و بشریت است، اظهار کرد: غدیر، تدبیری برای هدایت نسل‌های آینده بشری بوده و از هر مناسبتی مهم‌تر و واجب‌تر است، چرا که نبی مکرم اسلام(ص) در غدیر فقط ولایت و امامت حضرت علی(ع) را تبیین و معرفی نکرد، بلکه تکلیف ولایت و اوصیای خود را تا قیامت روشن ساخت.

وی خاطرنشان کرد: برای تبیین، تبلیغ و ترویج غدیر و فلسفه آن، هرچه سرمایه‌گذاری شود جا داشته و اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام کاملی‌فر با بیان اینکه ریالی اعتبار و نیروی موظف دولتی در بنیاد وجود ندارد و همه به صورت قربة الی الله در این بنیاد کار می‌کنند، یادآور شد: برنامه‌های این بنیاد برای گرامیداشت دهه امامت، در سه عنوان سیاست‌های کلی، محتوایی و برنامه‌های اجرایی برگزار می‌شود که در مقوله سیاست‌های کلی، هدایت محتوایی، ایجاد انگیزه در بین مردم، شکوفاسازی استعدادهای غدیری، فرهنگ سازی و اقدامات زیربنایی و حضور فعال در فضای مجازی دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مقوله سیاست‌های محتوایی نیز توجه به گام دوم انقلاب، تبیین غدیر، توجه به بُعد حکومتی غدیر، تقویت نهضت نرم افزاری، مقابله با تهاجم فرهنگی علیه غدیر، ترویج نهج البلاغه و برگزاری همایش‌های مختلف مد نظر این بنیاد است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: جریان سازی تبلیغی و گسترش فرهنگ غدیر، ارتقای سطح معرفتی جامعه، تولید ادبیات علمی مرتبط با غدیر، ترویج آداب غدیر و ایجاد شور غدیری و استفاده از ظرفیت هنر برای تحقق هدف یاد شده از برنامه‌هایی است که برای دستیابی به اهدافد ترسیمی در استان اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha