یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
احمدرضا رادان

حوزه/ فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه شهدا راه سعادت را به ما نشان دادند، گفت: آنان در برابر امام خود شعار تبعیت کامل از فرمان ایشان را فریاد زدند، آیا امروز غیر از این راهی برای عاقبت به خیری است؟به طور حتم اگر مسیر شهدا را ادامه دهیم در دنیا و آخرت سربلند، سرافراز و پیروز خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار احمد رضا رادان، روز پنجشنبه در یادواره سرداران و ۶۰ شهید مهندسی و پدافندغیرعامل فراجا در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج(ع)‌ سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی در قم بیان داشت: جوانان ما برای حضور در عرصه جهاد و شهادت آرامش و آسایش در کنار خانواده بودن را رها می‌کنند که این انتخاب نمی‌تواند ناشی از احساس باشد.

وی گفت:‌ حقیقت برگزاری یادواره شهدا این است که شهدا براساس اثر وجودی خود، ما را مهمان آیین هایی می‌کنند که به نام آنان برگزار می‌شود و ما دعوت شده به این مجالس هستیم.

سردار رادان افزود:‌ اگر ما به خاطرات خودمان هم مراجعه کنیم، می‌بینیم که هیچ موضوعی مانند موضوع شهادت تازگی ندارد، انگار یاد شهدا هر سال تازه‌تر می‌شود و همیشه مسئله‌ای زنده‌ است که تعالی انسان را رقم می‌زند. خانواده معظم شهدا نیز همواره مدالی بر سینه دارند که می‌درخشد و موجب سعادت آنان در دنیا و آخرت است.

وی با اشاره به اینکه سه‌عامل امامت، امت و مکتب باید در تحلیل مسئله شهادت مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در موضوع شهادت باید به وجود امامی که جوانان به تبعیت از آن برمی‌خیزند توجه کرد،‌ در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی که فضای مجازی هم نبود، مردم و جوانان ما به پیروی از امام راحل برخاستند و معنای امت را به نمایش گذاشتند.

رادان گفت: بر این اساس این حقیقت است که نام و یاد شهدا همواره زنده است وگرنه انسان‌های زیادی بودند که در جنگ‌ها کشته شدند اما چون موضوع امامت، امت و مکتب برای آن‌ها صدق نمی‌کند، نام و یادی از آنان نمانده و نمی‌ماند.

وی بیان داشت: انقلاب ما توسط امام راحل و پس از ایشان با پرچم‌داری رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر مکتب عاشورا حرکت کرده و می‌کند و به دلیل همین رویکرد الگویی برای سایر رزمندگان در سراسر جبهه مقاومت از لبنان، عراق و یمن و سایر کشورها شده‌است.

وی ادامه داد: شهدای ما در مکتب عاشورا جان خود را فدا کردند و با اهدا خون خود موجب شدند هزاران هزار انسان به مسیری که ایشان پیمودند، وارد شوند، به عنوان مثال در زمان دفاع مقدس اگر شهیدی از یک محله شهید می‌شد، تعداد بسیاری از جوانان آن محل راه او را ادامه می‌دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha