دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید ابراهیم سعیدی

حوزه/ امام جمعه موقت دیّر گفت: وعده مسئولین مبنی بر امهال تسهیلات کشاورزان که بخاطر مشکلات سال زراعی قبل متضرر شده اند، عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی امام جمعه موقت دیر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، با تسلیت شهادت امام جواد(ع)، اظهار داشت: افزایش تقوا راه مقابله با همه هجمه‌های مادی و مجازی به معنویت وجودی ما است.

امام جمعه موقت دیّر، با اشاره به ایام تابستان، افزود: خود مردم و خیرین برای غنی سازی اوقات فراغت نسل نوجوان پای کار بیایند و برای تقویت معنویت در وجود فرزندان شان برنامه ریزی و آنها را به سمت مساجد و فراگیری قرآن و شرکت در دیگر کلاس‌های اوقات فراغت تشویق کنند.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های شگرفی در صنعت هسته‌ای کشور ایجاد شده است، گفت: صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت ایران اسلامی است و در تمامی امور زیست انسانی و بهره‌وری از مواهب الهی و طبیعی تاثیرگذار است.

امام جمعه دیّر با اشاره به نقش صنعت هسته‌ای در پیشرفت علمی کشور، یادآور شد: با وجود بی‌اعتقادی برخی غرب زده‌ها به نیروهای جوان کشور در گذشته، امروز به همت جوانان همین مرزو بوم شاهد بومی سازی صنعت هسته‌ای ایران اسلامی هستیم.

وی با تقدیر از تلاش‌های دستگاه دیپلماسی برای ایجاد روابط نظام اسلامی با کشورهای جهان، عنوان کرد: اکثر کشورهایی که ایران با آنها ارتباط برقرار کرده، نقطه اشتراک‌شان با کشور ما، آمریکا ستیزی است.

حجت الاسلام سعیدی تأکید کرد: به برکت ایران اسلامی، بشریت و حاکمیت کشورهای جهان بیدار شده‌اند و با ظلم و جنایات آمریکا و صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند.

وی عنوان کرد: قطعا این ارتباطات ایران با کشورهای دیگر در راستای دیپلماسی اقتصادی است و بر معیشت و اقتصاد مردم و کشور تاثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه موقت دیّر با انتقاد از غربگرایانی که مشکلات کشور را به عدم رابطه با آمریکا گره می‌زنند، اظهار کرد: مگر ظلم و جنایت آمریکایی‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که با کشور ما رابطه داشتند را ندیده‌اید.

وی تصریح کرد: انبیا و ائمه اطهار مقابل دشمنان دین ایستادند و امروز جمهوری اسلامی نیز از مظلوم دفاع و با ظالم می‌جنگد.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه دولت در پی حل مشکلات مردم است، یادآور شد: دشمن به بهانه مذاکرات به دنبال این است که باز هم مسائل اقتصادی کشور را بهم بریزد که ناکام می‌ماند.

وی افزود: این همه پیشرفت، استقلال، عزت، مذاکره از موضع قدرت برابر چند قدرت، پاسخ قاطع در برابر تهاجم به مرزهای کشور از نقاط مثبت این نظام است و امروز جوانان انقلابی از گذشته بیشتر پای آرمان‌ها هستند و دل مردم با نظام و انقلاب است.

حجت الاسلام سعیدی، با اشاره به روز جهاد کشاورزی و تقدیر از خدمات ارزشمند این مجموعه در قالب نظام اسلامی به مردم، اظهار کرد: مردم به‌ویژه کشاورزان مشکلات اقتصادی زیادی دارند.

وی افزود: وعده مسئولین مبنی بر امهال تسهیلات کشاورزان بخاطر مشکلات سال زراعی قبل هنوز عملیاتی نشده که در راستای حمایت از تولید و اینکه سال زراعی جدید در پیش است از مسئولین شهرستان و استاندار می‌خواهیم شیرینی خدمات نظام اسلامی را به مردم بچشانند و مشکلات کشاورزان را حل کنند.

امام جمعه موقت دیّر تأکید کرد: اگر قرار است مدیریت کشت محصولات کشاورزی اجرا شود، از هم اکنون به کشاورزان اطلاع رسانی شود که دچار مشکل نشوند.

وی درباره روز بیابان زدایی نیز گفت: باید مدیریت‌ها اصلاح شود چرا که متاسفانه برخی از برخوردها خود باعث بیابان زایی می‌شود و نیاز است برخی قوانین و نحوه برخورد با مردم تغییر کند.

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه باتوجه به گرمسیر بودن منطقه جنوب، به کاشت درخت نیاز داریم، یادآور شد: در استان‌های دیگر درخت و سرسبزی در شهرها زیاد است اما در شهرهای ما به بهانه نفود ریشه درختان به زیرساخت‌ها همه جا سنگ فرش شده است، این همه کارگر و هزینه کاشت درخت پرداخت می‌شود و بعد آن درخت را قطع می‌کنند، این هدر رفت هزینه‌ها و نیروی انسانی است و زیبنده نیست.

وی با بیان اینکه دهیاران و شهرداران به مقوله فضای سبز بیشتر توجه کنند، تأکید کرد: چمن مصنوعی در خیابان چنگی به دل نمی‌زند و دردی دوا نمی‌کند، ما باید درختان مناسب با منطقه اقلیمی خود بکاریم.

امام جمعه دیّر با تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، خاطرنشان کرد: سبک زندگی این دو بزرگوار در ازدواج‌ها الگو باشد و خانواده با پیروی از دستورات ائمه در ازدواج جوانان تسهیل‌گری کنند.

وی خواستار اصلاح قانون جوانی جمعیت شد و افزود: دولت برای خانواده‌هایی که در این سال‌ها فرزنددار شده یا می‌شوند تسهیلات مسکن و زمین رایگان در نظر گرفته است، اما آن خانواده‌هایی که در گذشته فرزنددار شده‌اند و الان چهار فرزند یا بیشتر دارند و توانایی اجاره خانه ندارند هم نباید مورد غفلت واقع شوند.

حجت الاسلام سعیدی عنوان کرد: خیرین بدانند ارزش کمک به ازدواج جوانان کمتر از ساخت حسینیه و مسجد نیست، بنابراین در کنار این کار خیر به ازدواج جوانان هم کمک کنند و مسئولین هم در بحث ازدواج آسان اقدامات خوبی انجام دهند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران، گفت: شهید چمران، سلیمانی زمان خود بود و جوانان اگر می‌خواهند این شهید را بشناسند، زندگی و روش و منش شهید سلیمانی را مطالعه کنند.

امام جمعه موقت دیّر با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، عنوان کرد: روش و شیوه مدیریت در مرکز این سازمان به‌نحوی باشد که برای مردم به ویژه جوانان برنامه ریزی قوی شود، نه اینکه ما فقط گزارشگر برنامه‌هایی باشیم که خود مردم برگزار کرده‌اند.

وی با تبریک روز قوه قضائیه و تقدیر از تلاش‌های ارزشمند این نهاد در کشور و شهرستان، ابراز کرد: حرکت قوه قضائیه برای دفاع از حق و مقابله با ظلم ادامه پیدا کند و در شهرستان دیر نیز با مجاهدت بیشتر در رسیدگی به پرونده‌های قضایی تسریع شود.

حجت الاسلام سعیدی، درباره روز اصناف، بیان کرد: اصناف در مبارزه اقتصادی که در آن قرار داریم همراه مردم باشند و تسهیلات مورد نیاز در این زمینه برای مردم تدارک دیده شود.

وی با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب، یادآور شد: مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند و مسئولین نیز زمینه پیشگیری از هدر رفت توزیع آب را فراهم کنند و وعده اصلاح تعرفه آب سریعا عملیاتی و از تکرار برنامه‌ها و گرانی‌های یکباره پیشگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha