شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
امام جمعه مشگین شهر

حوزه/ امام جمعه مشگین شهر با تجلیل از مجاهدت های رزمندگان مدافع حرم زینب (س)، اظهار کرد: اکنون هم دفاع از حریم زینبی نیز وظیفه شیر زنان ایران اسلامی و مردان با غیرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مشگین شهر با گرامیداشت سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: برای ترویج ازدواج آسان باید همه خانواده ها و متولیان فرهنگی کشور اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی، وظایف اصلی والدین را اعتماد سازی، باورسازی، گرایش سازی، رفتار سازی و تفکر سازی دانست و گفت: عزت مندی فرزندان نتیجه تربیت دینی و زیست عفیفانه است. زیست عفیفانه موجب تحکیم بنیان خانواده و ارتقای امنیت روحی وروانی خانواده می شود.

امام جمعه مشگین شهر با بیان اینکه یکی از تکالیف واجب الهی رعایت عفاف و حجاب در جامعه است، گفت: بدون رعایت این دو فریضه واجب الهی رسیدن به حیات طیبه دنیوی و اخروی میسر نخواهد بود؛ رعایت عفاف وحجاب حتی در دوران باستان و قبل از اسلام نیز رایج بوده و این موضوع را می توان به راحتی در اشعار و متون ادبی ادوار گذشته به وضوح مشاهده کرد.

وی با تجلیل از مجاهدت های رزمندگان مدافع حرم زینب (س)، اظهار کرد: اکنون هم دفاع از حریم زینبی نیز وظیفه شیر زنان ایران اسلامی و مردان با غیرت است.

حجت الاسلام باوقار از اقدام ارزنده شهرداری مشگین شهر به جهت واگذاری رایگان سالن های هتل ساوالان برای انجام مراسم عقد و عروسی به زوج‌های جوان تشکر کرد.

وی درادامه با تسلیت به خانواده های جان باختگان سیل اخیر در شهرستان گرمی با اشاره به وارد شدن خسارت هنگفت مالی به اهالی منطقه خواستار جبران بخشی از خسارت وارده شد .

امام جمعه مشگین شهر در پایان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: در دین مبین اسلام ارزش بسیار والایی به مسئله کشاورزی داده شده است و کشاورزان به عنوان سربازان اقتصادی در راستای کاهش وابستگی کشور هستند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha